چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹
ارسال بیش از ۵۵۰۰ اثر به نهمین جشنواره ملی شعر بسیج

دبیر علمی نهمین جشنواره ملی شعر بسیج از دریافت بیش از ۵۵۰۰ اثر توسط دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

عالیه مهرابی، دبیر علمی نهمین جشنواره ملی شعر بسیج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، با اشاره به برگزاری جشنواره ملی شعر بسیج گفت: نهمین جشنواره ملی شعر بسیج با عنوان «رازهای ارغوانی» به‌میزبانی بسیج هنرمندان کشور برگزار می‌شود و بیش از 5500 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی افزود: هم اکنون در مرحله پایان داوری جشنواره قرار داریم و تعداد آثار راه یافته در مرحله نهایی 21 اثر در هفت محور موضوعی و 20 اثر تقدیری و هشت اثر برگزیده در بخش شعر نوجوان است.

دبیر علمی نهمین جشنواره ملی شعر بسیج ادامه داد: تعداد ۲۳ قطعه شعر برگزیده هر استان بعد از پایان داوری به تهران ارسال و آثار برگزیده استان‌ها کدگذاری شده و در اختیار داوران جشنواره قرار گرفته است.

مهرابی گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره، برنامه‌های مختلفی در استان‌ها برگزار شد که یکی از آن‌ها برگزاری جشنواره استانی در 30 استان با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و عاشورای حسینی از 7 شهریورماه تا 7 مهرماه بوده است.

وی بیان کرد: آثار برتر این جشنواره در ۵ مجلد به چاپ می‌رسد که امیدواریم شاعران استان یزد بتوانند با درخشش در این جشنواره آثار خود را در این جشنواره معرفی کنند. این جشنواره‌ با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و عاشورای حسینی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با همکاری صداوسیما برگزار شد.

دبیر جشنواره سراسری شعر بسیج راز‌های ارغوانی به بخش‌های موضوعی جشنواره اشاره و اضافه کرد: راز‌های ارغوانی (روایت مردان و زنان حماسه‌ساز هشت سال دفاع مقدس)، مکتب سلیمانی (شهید والامقام سردار حاج قاسم سلیمانی، مدافعان حرم، تقویت محور مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی)، جهش تولید، اقتدار و بالندگی، شکست تحریم‌های ظالمانه، الفبای ایثار (مدافعان سلامت)، کمک مؤمنانه (مواسات و همدلی)، زخم‌های شعله‌ور (افشای جنایت‌های ایادی استکبار جهانی، مقاومت مردم مظلوم یمن، فلسطین، سوریه، عراق و ...)، سبک زندگی اسلامی ایرانی (مسجد محوری و تحقق محله اسلامی، حجاب و عفاف، عدالت محوری، رشد جمعیت، فرزند آوری و تحکیم بنیان خانواده، ساده زیستی، مصرف کالای ایرانی و ...) ازجمله بخش‌های موضوعی این جشنواره است.

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان یزد در پایان در خصوص جوایز این جشنواره، گفت: لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۲۰ میلیون ریال به ۲۱ اثر برگزیده «در هر بخش موضوعی سه اثر»، لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۲۰ اثر تقدیری و لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به ارزش ۱۰ میلیون ریال به ۸ شاعر جوان «استعداد‌های شعری زیر بیست سال» به نفرات برگزیده اهدا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط