سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
پژوهشگر سردشتی 12 هزار جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را وقف کرد

شهردار سردشت گفت: دکتر نادر کریمیان سردشتی، محقق و نویسنده اندیشمند این شهرستان بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب خود را به شهرداری سردشت و اداره اوقاف اهدا و وقف کرد.

کامل رسولی، شهردار سردشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، افزود: دکتر نادر کریمیان طی نشستی که سال گذشته با اعضای شورای اسلامی و شهرداری سردشت داشته وعده اهدا و وقف این کتاب‌ها را به مردم فرهیخته سردشت داده بود.

وی افزود: با تحقق این وعده مجموعه ارزشمند کتاب‌های این محقق از مبدا تهران به مقصد سردشت توسط واحد ماشین‌آلات این شهرداری منتقل شدند.

شهردار سردشت ادامه داد: کتابهای اهدا شده در ساختمان ایستگاه شماره ۲ آتش‌نشانی سابق متعلق به شهرداری سردشت واقع در «نیزه رو» نگهداری می‌شوند.

این مسئول گفت: این مجموعه به‌زودی در قالب کتابخانه‌ای عمومی سردشت در دسترس عموم شهروندان قرار خواهد گرفت.

دکتر نادر کریمیان سردشتی، متولد ۲۲ خرداد ۱۳۴۳ در سردشت است. وی سال‌هاست در تهران اقامت دارد. این مدرس در زمینه‌های ایران‌شناسی، اسلام‌شناسی و ادبیات فارسی تحققات بسیاری انجام داده و تاکنون ۸۳ عنوان کتاب را به چاپ رسانده و ۲۱۷ مقاله به زبان‌های فارسی، انگلیسی، روسی، کردی، عربی و هندی در مجلات گوناگون علمی پژوهشی و علمی تخصصی و مجموعه مقالات منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها