چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
اجرای پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در آذربایجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با هدف ترويج فرهنگ وقف كتاب و اشاعه سنت حسنه وقف كتاب، ارتقای فرهنگ مطالعه و كتابخوانی و غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی؛ پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی از تاریخ 24 مهر الی 3 آبان (دهه وقف) برگزار می‌شود.

معصومی گفت: فرهنگ مطالعه بسیار ارزشمند و مقدس است و ترویج فرهنگ وقف کتاب از جمله گام‌های موثر در دستیابی به آن محسوب می‌شود.

وی از مردم، خیرین، مسوولان، مدیران، ناشران، فرهیختگان و نویسندگان استان دعوت کرد تا با وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان به پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار» بپیوندند.

معصومی بیان کرد: کتب وقفی مطابق  نیازسنجی انجام شده از کتابخانه‌های عمومی استان، در کتابخانه ها توزیع خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هم اکنون حدود یک میلیون و 500 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد که نیاز به رشد دارد و امیدواریم با  اجرای این پویش، منابع کتابخانه‌های عمومی غنی‌تر شود.

به گفته وی، علاقمندان برای وقف کتاب به کتابخانه‌های عمومی، می‌توانند عدد 1 را به شماره 100045012 پیامک کنند تا كارشناسان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی با ایشان تماس بگیرند. اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پرتال این اداره‌کل و صفحه رسمی آن در اینستاگرام با شناسه orumiyehpl_@ انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها