چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
راهیابی چهار شهر آذربایجان‌غربی به مرحله نهایی رقابت شهرهای خلاق فرهنگی

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: چهار شهر این استان شامل خوی، مهاباد، چالدران و پیرانشهر به مرحله نهایی اولین دوره طرح شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر راه یافتند.

رسول بابازاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، افزود: طبق گزارش دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، انتخاب شهرهای مرحله نهایی از میان ۳۶۷ شهر مشارکت‌کننده در این طرح صورت گرفته است.

وی افزود: پس از مراحل مختلف داوری، ۱۲۹ شهر در ۹ حوزه موضوعی به مرحله نهایی راه یافتند که چهار شهراز استان آذربایجان‌غربی شامل خوی، مهاباد، چالدران و پیرانشهر نیز در میان این شهرها هستند.
 
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: چالدران در حوزه صنایع دستی، پیرانشهر در بخش مد و لباس، خوی در حوزه هنرهای تجسمی و مهاباد در بخش هنرهای نمایشی این موفقیت را کسب کرده‌اند.

وی گفت: ۱۷ شهر در حوزه موضوعی موسیقی، ۲۷ شهر در حوزه موضوعی ادبیات، ۱۸ شهر در حوزه موضوعی صنایع‌ دستی و سنتی، ۳  شهر در حوزه موضوعی چاپ و بسته‌بندی، ۸ شهر در حوزه موضوعی مد و لباس، ۱۰ شهر در حوزه موضوعی سینما، ۲۲ شهر در حوزه موضوعی هنرهای تجسمی، ۴ شهر در حوزه موضوعی رسانه و مطبوعات و ۲۰ شهر در حوزه موضوعی هنرهای نمایشی‌ به مرحله نهایی راه یافته‌اند.

بابازاده در ادامه با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های هیئت داوران برای انتخاب شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، گفت: توجه به ظرفیت‌های بومی، محلی، ملی و ارزش‌های دینی در طراحی و اجرای برنامه‌ها، تأثیر پایدار در ارتقای سطح فرهنگ و هنر شهر مشارکت مردمی و فعالان حوزه فرهنگ و هنر و پشتیبانی شرکت‌های بزرگ تجاری، کارخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری در تدوین و اجرای برنامه‌ها، خلاقیت و نوآوری در برنامه‌ها، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابلیت و ضمانت اجرایی، پیشینه و سوابق هر شهر در حوزه مربوطه ازجمله این شاخص‌ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها