یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
سومین دوره جایزه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری موسسه خانه‌ کتاب و ادبیات ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می‌شود.

رسول بابا‌زاده، معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سومین دوره جایزه کتاب سال آذربایجان‌غربی با همکاری موسسه خانه‌ کتاب و ادبیات ایران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با هدف شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال و ارتقای سطح کیفی نشر استان، حمایت و تشویق مولفان، مترجمان، مصححان و متخصصان کتاب استان برای خلق آثار مکتوب جدید و تقویت شاخص کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که بخش ویژه شامل کتاب‌های چاپ شده در حوزه دفاع‌مقدس به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی افزود: طرح کتاب سال استان آذربایجان غربی به منظور تشویق ناشران و نویسندگان برای ارائه آثار خود در طول یک دوره زمانی یک سال اجرا می‌شود و به بهترین کتاب‌ها و آثاری که دارای ویژگی‌های فنی، محتوایی و موضوع  خوب و شایسته‌ای باشند، پس از ارزیابی از طرف داوران خانه کتاب و ادبیات ایران، جوایزی اهدا می‌شود.
 
 
بابازاده گفت: برگزاری این جایزه باعث می‌شود ناشران در تهیه و انتشار کتاب به آثار ارزشمند، علمی و توام با معیارهای فنی و محتوایی اقدام کنند و به‌نوعی رقابت برای ارائه کتاب‌های وزین و پرمحتوا برای فرهنگ مصرفی گروه کتابخوان و علاقمند مطالعه و کتابخوانی فراهم شود. شناسایی و معرفی نویسندگان، مترجمان و ناشران فعال، ارتقای سطح کیفی نشر استان و تقویت شاخص مطالعه، تولید و توزیع کتاب در استان از جمله اهداف این جشنواره است.

این مقام مسئول ادامه داد: شرایط ارسال آثار به این جشنواره عبارتند از اینکه آثار ارسالی برای نخستین بار در بازه زمانی اول فروردین تا ۲۹ اسفند ۹۸ چاپ شده باشند، و همچنین آثار ارسالی کمک درسی و عکس‌برداری شده نباشند و باید دارای برگ اعلام وصول باشند.

به گفته بابازاده، ارسال دو نسخه به دبیرخانه از هر اثر، بازنگرداندن آثار ارسالی به دبیرخانه، پذیرش آثار ارسالی به چهار زبان ترکی، فارسی، کردی و ارمنی و برگزاری جشنواره در دو گروه تالیف و ترجمه از جمله دیگر شرایط ارسال آثار به دبیرخانه است و علاقه‌مندان تا سوم مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، رو به روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها