شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
دریافت و انتشار 240 سروده‌ عاشورایی در قالب پویش «سفینه النجاه»

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم اعلام کرد: حدود 240 سروده‌ عاشورایی از شاعران سراسر کشور در قالب پویش سراسری «سفینه النجاه» منتشر شد.

محمد غفاری مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، گفت: پویش «سفینه النجاه» به ابتکار واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم شکل گرفت و با استقبال شاعران سراسر کشور مواجه شد و به همین علت تنها آثار برگزیده در رسانه‌های مجازی حوزه هنری قم منتشر شد.

وی یادآور شد: در مجموع نزدیک به 240 سروده‌ عاشورایی از شاعران سراسر کشور منتشر شد. شب اول محرم 33 اثر با موضوع مسلم بن عقیل، شب دوم 19 اثر با موضوع اصحاب امام حسین (ع)، شب سوم 21 اثر با موضوع حضرت رقیه (س)، شب چهارم 14 اثر با موضوع فرزندان حضرت زینب (س)، شب پنجم 16 اثر با موضوع حضرت عبدالله حسن، شب ششم 14 اثر با موضوع حضرت قاسم (ع)، شب هفتم 24 اثر با موضوع حضرت علی اصغر (ع)، شب هشتم 29 اثر با موضوع حضرت علی‌اکبر (ع)، شب نهم 35 اثر با موضوع حضرت عباس (ع)، شب دهم 34 اثر با موضوع حضرت اباعبدالله (ع) منتشر شد.

غفاری اضافه کرد: حسن این پویش‌ها در دعوت شاعران از یکدیگر هست و اینکه هر شاعری علاوه بر اینکه خودش شعر تازه می‌نویسد، شاعران دیگری را هم ترغیب و دعوت می‌کند به نوشتن شعر تازه می‌کند.

این شاعر آئینی ادامه داد: برای مثال در این پویش ۱۶ اثر برای حضرت عبدالله بن حسن تولید شد که در یک روز منتشر کردیم و اگر فرصت بیشتر بود شاید چند برابر هم تولید می‌شد، این خیلی اتفاق مهمی است و شاعران آیینی خوب می‌دانند که برای شخصیت حضرت عبدالله شعر سرودن چقدر سخت است و آثار شاخص و قابل قبول چقدر کم داریم.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان قم تصریح کرد: تلاش داریم علاوه بر اینکه این آثار در فضای مجازی منتشر شد، مجموعه اشعار را به صورت یک مجموعه شعر مستقل به چاپ برسانیم و در این‌باره با کمیته فرهنگی ستاد اربعین هم رایزنی داشته‌ایم که انشالله مثمر ثمر باشد و مجموعه آثار منتخب پویش به زودی منتشر شود.

وی در پایان بیان کرد: جا دارد از همه کسانی که در این پویش همراه ما بودند، همت کردند و با نذر شعر، اثر تازه نوشتند و اشعارشان را برای انتشار در اختیار ما قرار دادند تشکر کنم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها