سه‌شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
اولويت بررسی لایحه واسپاری صنعت چاپ در انتظار نظر هیات دولت

مهرزاد دانش درباره سرنوشت لایحه واسپاری بخش صنعتی چاپ به وزارت صمت از انتظار برای نظر هیات دولت خبر داد تا در صورت تصویب اولویت آن، بحث اولویت لایحه به مجلس شورای اسلامی مطرح شود تا در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

مهرزاد دانش، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به سرنوشت لایحه واسپاری بخش صنعتی چاپ به وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: مقدمه این ماجرا در سال ۱۳۹۵ در مذاکرات دو وزیر صمت و فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، رقم خورد که بهمن‌ماه همان سال به یک تفاهم‌نامه مقدماتی منجر شد.
 
وی افزود: مذاکرات بین کارشناسان و مدیران دو وزارتخانه همچنین مدیران تشکل‌های صنفی چاپ کشور صورت گرفت و در نهایت از پاییز سال ۱۳۹۶ این موضوع در هیات دولت مطرح و پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به وزارت صمت به کمیسیون فرهنگی هیات دولت ارسال شد. بعد از برگزاری جلسات مفصل بین دو طرف با حضور کارشناسان بخش‌های مختلف یک لایحه مورد موافقت هر دو وزارتخانه تدوین شد.
 
دانش با بیان اینکه ریئس جمهور در یازدهم دی‌ماه سال ۱۳۹۷ نامه‌ای خطاب به رئیس وقت مجلس شورای اسلامی نوشت، گفت: این لایحه در این تاریخ به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و به‌طور طبیعی این لایحه در کمیسیون‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پیگیری‌هایی که انجام دادیم و با همت نمایندگان مجلس این موضوع در کمیسیون فرهنگی و صنایع مجلس به‌صورت جداگانه مطرح شد.
 
وی یادآور شد: اوایل تابستان سال گذشته این لایحه در این دو کمیسیون بررسی شد و مورد موافقت هم قرار گرفت. در‌حالی‌که لایحه در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار داشت عمر مجلس به پایان رسید.
 
دانش با اشاره به آغاز کار دور جدید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۸ مرداد‌ماه سال جاری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نامه‌ای به معاونت امور مجلس رئیس جمهور ارسال کرد تا بررسی این لایحه در اولویت قرار گیرد.
 
دانش همچنین درباره پاسخ به نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ۱۹ مرداد‌ماه امسال نیز حسینعلی امیری، معاون امور مجلس به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای نوشت تا این درخواست در دستور کار هیات وزیران قرار گیرد و بعد از تصویب درخواست اولویت داد و اکنون منتظر نظر هیات دولت هستیم. اگر اولویت آن تصویب و بحث اولویت آن به مجلس مطرح شود جریان تصویب در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد.  
 
به گفته وی، با تصویب این لایحه بخش‌های اداری و صنعتی به وزارت صنعت واگذار و موضوعات فرهنگی در محدوده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری می‌شود. خوش‌بین هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع بررسی و تکلیف آن روشن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها