چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱
اساسنامه انجمن ناشران آموزشی تغییر کرد

آیین‌نامه انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در مجمع فوق‌العاده این تشکل صنفی تغییر کرد، از این پس تمام ناشرانی که در حوزه آموزشی آثار چاپی و دیجیتالی تولید می‌کنند می‌توانند در این انجمن عضو شوند.

 امین آصفی مدیر مسئول انجمن ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری مجمع فوق‌العاده این انجمن گفت: مجمع عصر روز گذشته (سه‌شنبه ۴ شهریور) با رعایت تشریفات کامل قانونی و اساسنامه ای و حضور اعضا برگزار شد و به تصویب اساسنامه جدید پرداخت.
 
وی افزود: در این مجمع اساسنامه انجمن ناشران آموزشی بعد از بیست سال از تاسیس آن برای اولین بار تغییر کرد و تغییرات بسیار مثبت و راهگشایی در این اساسنامه اتفاق افتاده است.
 
آصفی با اشاره به تغییراتی که انجام شده است، عنوان کرد: از جمله تغییراتی که انجام شد شرایط عضویت اعضای جدید به‌صورت کامل مورد بازبینی قرار گرفته؛ به‌طوری که همه ناشرانی که در زمینه آموزش در هر مقطعی و هر نوع آموزشی فعالیت می‌کنند، می‌تواند به عضویت انجمن دربیایند، همچنین ناشرانی که به‌صورت فیزیکی و چاپی تولید کتاب دارند و ناشرانی که دیجیتال و آنلاین تولید اثر دارند می‌توانند به عضویت انجمن درآیند.
 
وی یادآور شد: تا قبل از این فقط ناشران چاپی می‌توانستند در انجمن ناشران عضو بشوند اما در حالت جدید، ناشران دیجیتال هم که آثارشان شامل محصولات دیجیتالی و نرم‌افزاری باشد می‌توانند در انجمن عضو شوند.
 
آصفی با اشاره به بحث دیگری که در این نشست به آن پرداخته شد، توضیح داد: مبحث دیگر موضوع مجامع عادی و فوق‌العاده بود که به‌صورت کاملاً تفکیک‌شده درآمد و از این پس اعضا می‌توانند تشکیل مجمع بدهند و کیفیت مجامع بررسی شد درحالی‌که قبل از این اصلاً تفکیک نشده بود.
 
وی نحوه انتخابات مجامع و نحوه کاندیداتوری اعضای هیئت مدیره و بازرسان را دیگر موضوع مطرح شده در این نشست معرفی کرد و گفت: این قوانین و شرایط کاملا تغییر داده‌شد، اعضای هیئت مدیره از ۷ نفر به ۵ نفر و بازرسان از دو نفر به یک نفر تقلیل پیدا کردند. مدت هیأت مدیره هر دوره نیز از دو سال به سه سال افزایش پیدا کرده و مدت فعالیت بازرسان از دو سال به یک سال تقلیل پیدا کرد.
 
آصفی با بیان اینکه در حاشیه این مصوبات گزارشی نیز از فعالیت‌های هیات مدیره طرح شد، افزود:‌ در ادامه نیز آیین‌نامه عضویت و آیین‌نامه کارگروه‌ها نیز بررسی شد؛ تهیه و تصویب این آیین‌نامه‌ها برای اولین بار در انجمن اتفاق افتاد و در مجمع بررسی بررسی و تصویب شد و از این به بعد بر اساس این آیین‌نامه‌ها عضوگیری می‌شود. همچنین کارگروه‌ها تشکیل و فعالیت جاری خودشان را انجام می‌دهند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها