سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
کتابخانه شهدای نوبهار پس از ۱۰ سال این هفته افتتاح می‌شود

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با اشاره به افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار در هفته دولت، بهره‌برداری از این پروژه را در منطقه کم‌برخوردار قم دستاورد مهمی توصیف کرد.

سجاد عمرانی سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، هدف از افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار را ترویج فرهنگ کتابخوانی در یک منطقه کم‌برخوردار و مقابله با فقر فرهنگی عنوان کرد و گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان متولی ترویج فرهنگ کتابخوانی در راستای رسالت خود در بسط عدالت فرهنگی با تمام ظرفیت گام برمی‌دارد.

 عمرانی به افتتاح کتابخانه شهدای نوبهار در هفته دولت اشاره کرد و آن را پس از گذشت ۱۰ سال دستاورد مهمی برای استان قم برشمرد و افزود: چیدمان، دکور و زیباسازی محوطه کتابخانه در دست اقدام است و در این مسیر به حمایت دستگاه‌های اجرایی استان نیاز داریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: مخزن کتاب کتابخانه شهدای نوبهار با گنجایش بیش از ۲۰ هزار جلد کتاب در بخش مرجع، نشریات و سالن ویژه کودک درحال آماده‌سازی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با ابراز تاسف از کمبود بودجه برای افتتاح این پروژه تصریح کرد: با وجود کمبود بودجه آماده برگزاری مراسم افتتاحیه کتابخانه شهدای نوبهار و بهره‌برداری از آن در هفته دولت هستیم.

عمرانی یادآور شد: در این راستا بالغ بر ۳ میلیارد ریال اعتبار جذب کرده‌ایم که حدود  ۲ میلیارد ریال آن هزینه شده و برای تکمیل و تجهیز نهایی نیاز به 6 میلیارد ریال اعتبار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها