دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کتاب‌فروشی‌هایی که فقط کتاب می‌فروشند در طرح‌های فصلی موفق‌ترند

«هاشمی» یکی از پرفرو‌ش‌ترین کتاب‌فروشی‌ها در تابستانه 99 بوده و مدیر این کتاب‌فروشی معتقد است مهمترین عامل این موفقیت این بوده که تنها کتاب‌ می‌فروشد و به کتاب‌فروشی معروف است.

سیف‌الله هاشمیان، مدیر انتشارات «هاشمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درخصوص تاثیر برگزاری طرح تابستانه کتاب 99 در ایام کرونا و حمایت از کتاب‌فروشی‌های آسیب‌دیده گفت: برگزاری طرح‌های فصلی همیشه تاثیرگذار بوده‌است؛ اما برگزاری این دوره؛ آن هم در شرایط کرونایی جامعه تاثیر بهتر و بیشتری نسبت به ادوار گذشته دارد و به صنف کتاب‌فروش و مخاطبان علاقه‌مند کتاب کمک می‌کند.
 
وی افزود: علاوه بر مراجعات حضوری و خرید‌های مستقیم، بسیاری از مشتریان ثابت انتشارات در این ایام به‌صورت تلفنی و آنلاین از تخفیف‌های خود در طرح تابستانه بهره‌مند شدند و خرید کردند.
 
هاشمیان درباره تاثیر برگزاری طرح تابستانه کتاب بر جبران خسارات کتاب‌فروشی‌های آسیب‌دیده در ایام کرونا بیان کرد: متاسفانه با توجه به مبلغ یارانه‌ کتاب‌فروشی‌ها و زمان اندک برگزاری طرح نمی‌توان گفت که تاثیر بسیاری بر کتاب‌فروشی‌ها خواهد داشت و اختلالات ناشی از کرونا را پوشش می‌دهد. این طرح تنمی‌تواند همه چالش‌ها و خسارت‌ها را جبران کند اما در این شرایط، می‌تواند بهانه‌ای برای مردم باشد تا کتاب بخرند.
 
مدیر انتشارات «هاشمی» با اشاره به علت فروش بالای کتاب این انتشارات در طرح تابستانه 99 اظهار کرد: علت فروش بالا انتشارات هاشمی این است که ما صرفا یک کتاب‌فروشی هستیم و به‌عنوان یک کتاب‌فروشی هم در نگاه مردم شناخته شده‌ایم؛ نه اینکه به اسم کتاب‌فروشی‌، اقلام جانبی دیگری چون لوازم‌التحریر و ... هم بفروشیم.  مراجعه‌کننده صرفا ما را به‌عنوان کتاب‌فروشی می‌شناسد و مخاطبان هم در این طرح‌ها بیشتر از این‌نوع کتاب‌فروشی‌ها استقبال می‌کند.
 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات برگزاری طرح‌های فصلی این است که همیشه اطلاع‌رسانی کافی و جامعی از برگزاری آن نمی‌شود و مخاطبان و مشتریان گاهی اوقات تا پایان طرح هم از برگزاری آن مطلع نخواهند شد. گاهی اوقات در حد یک کتاب‌فروشی، خودمان اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما نیازمند اطلاع‌رسانی وسیع رسانه‌ای هستیم تا مردم بیشتری از طرح‌ها آگاه شوند و خرید کنند.
 
هاشمی یکی دیگر از چالش‌های برگزاری طرح‌های فصلی را کوتاه بودن زمان آن دانست و اشاره کرد: در ابتدا زمان برگزاری طرح یک ماه بود اما حالا به ده روز کاهش پیدا کرده‌است که این اتفاق خوبی نیست. همچنین باید قبل از برگزاری طرح، به مدت یک هفته یا ده روز نسبت به برگزاری آن اطلاع‌رسانی دقیقی صورت بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها