سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
افزایش 15 درصدی مشارکت کتاب‌فروشی‌های کردستان در تابستانه کتاب

عبید رستمی با اشاره به مشارکت 44 کتاب‌فروشی استان در طرح «تابستانه کتاب99» بیان کرد: در طرح بهارانه کتاب شاهد مشارکت 38 کتاب‌فروشی استان در راستای اجرای این طرح بودیم که این مشارکت در طرح تابستانه افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

عبید رستمی؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان درباره اجرای طرح تابستانه کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان گفت: چهاردهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌ها با عنوان «تابستانه کتاب99» از 18 مردادماه همزمان با عید غدیرخم کار خود را آغاز کرد. این طرح با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» در سطح کتاب‌فروشی‌های عضو طرح در استان آغاز و با یارانه 20 درصدی کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را به مخاطبان عرضه می‌کند.

وی از مشارکت 44 کتاب‌فروشی استان در این طرح خبر داد و افزود: میزان مشارکت کتاب‌فروشی‌های استان در طرح تابستانه، نسبت به بهارانه کتاب،  افزایش 15 درصدی دارد. در طرح بهارانه کتاب، 38 کتاب‌فروشی استان کردستان مشارکت داشتند که این میزان در تابستانه کتاب به 44 کتاب‌فروشی رسید که افزایش 15 درصدی را نشان می‌دهد.

رستمی با اشاره به تفکیک کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده در این طرح در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه، بیان کرد: 35 کتاب‌فروشی در مرکز استان و 9 کتاب‌فروشی در شهرستان‌های تابعه کردستان در طرح تابستانه کتاب 99 مشارکت دارند.

به گفته وی، کردستان هشتمین استان کشور براساس مبلغ فروش و دهمین استان براساس تعداد فروش کتاب تا چهارمین روز اجرای این طرح در کشور است و 6 درصد از کتاب‌فروشی‌های عضو طرح، 5 درصد از کل فروش و 3 درصد از تعداد کتاب‌های فروخته شده را به نام خود ثبت کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، ادامه داد: کتاب‌فروشی‌های آراس، آرسام، آشتی، آمیار، آینده، احمدی، امام غزالی، انتشارات کردستان، پیشه وا، توحید، چیستا، دانشمند، رها، زانست، زانکو، زانکو، زاهدی، شار، شمیم، شهرکتاب، فرهنگسرای هنر و اندیشه، نحوی، نشر فرهنگ، هرمس، کاردوخ، کاروان، کتاب زمان، کتاب ژیرا، کتابسرای سنندج، کتاب سرو سنندج، کتاب شهر، کتاب نالی، کتاب نوین، کتاب نیشتمان، کتاب هفت، کتابزون، کتابسرای الوان، کتابسرای امید، کتابسرای اندیشه، کتابسرای اندیشه، کتابسرای روشنبیر، کتابسرای قلم، کتابسرای نگاه و کتیبی مانگ، کتاب‌فروشی‌های مجری طرح تابستانه کتاب 99 در استان کردستان اعلام کرد.

رستمی گفت: تخفیف این طرح شامل کتاب‌های چاپی، عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان است. کتاب‌های آموزشی مشمول این تخفیف نیستند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا، خریدهای غیرحضوری با ثبت اطلاعات مربوطه در پنل بهارانه امکان‌پذیر است و مدیریت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی در زمان طرح برعهده واحدهای صنفی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: طرح‌های فصلی کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی و با ارائه تسهیلاتی در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتاب‌فروشی‌های سراسر کشور انجام می‌شود که در آن وجه تخفیف مستقیما به خریداران کتاب پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها