پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵
واردات ماشین‌های چاپ زیر 2010 فقط با نظر کارشناسی اتحادیه چاپخانه‌داران

طبق توافق اتحادیه چاپخانه‌‌داران تهران و وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس اجازه واردات ماشین‌آلات چاپ زیر سال 2010 با نظر کارشناسی اتحادیه انجام می‌شود.

بهمن پورمند؛ نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اقدامات این اتحادیه گفت:‌ برای بررسی و رفع مشکل واردات ماشین‌آلات مدل زیر سال ساخت 2010 ‌میلادی، عصر روز گذشته (چهارشنبه ۱5 مرداد) نشست مشترکی با محمدمهدی هادوی؛ رئیس مرکز ساخت داخل، صنایع ماشین‌سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت و جمعی از کارشناسان این دفتر داشتیم.
 
وی افزود: در این نشست طی بحث و تبادل‌نظر با کارشناسان و صنف قرار شد اجازه واردات ماشین‌آلات چاپ و بسته‌بندی زیر سال 2010 با نظر کارشناسی اتحادیه انجام شود.
 
پورمند در این زمینه به خبرنگار ایبنا توضیح داد: قرار است از این پس برای واردات هر ماشینی اتحادیه نظارت داشته باشد و روند کار اینگونه است که از وزارت صنعت نامه‌ای به اتحادیه داده می‌شود و کارشناسان اتحادیه با بررسی شماره ماشین و پلاک این موضوع را تأیید می‌کنند.
 
نایب‌رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران تاکید کرد: مراحل دقیق این اقدامات به‌زودی اعلام می‌شود و چاپخانه‌داران و واردکنندگان ماشین‌های چاپ می‌توانند با توجه به آن برای ورود ماشین‌های خود اقدام کنند.
 
به گفته پورمند، در این مدت برخی چاپخانه‌داران سفارش ماشین داده‌ بودند که مدت‌ها است در گمرک ایران باقی مانده، زیرا برای ترخیص باید عوارض گمرکی پرداخت کنند. از سوی دیگر بسیاری از افراد هم قصد خریداری ماشین جدید داشتند، اما به دلیل مشکلات قانونی نمی‌توانستند که خوشبختانه این توافق می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها