دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
چهار باب کتابخانه عمومی در آذربایجان‌غربی احداث و بازسازی می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: عملیات احداث و بازسازی چهار باب کتابخانه عمومی در شهرهای ارومیه، سردشت، میاندوآب و نقده در حال اجراست و تلاش می‌کنیم در سریع‌ترین زمان ممکن افتتاح شود.

سیدمحسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان این مطلب، گفت: بازسازی کتابخانه‌های ارومیه و سردشت امسال آغاز شده و روند اجرای آنها با سرعت ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه نقده در آستانه افتتاح است، اضافه کرد: کتابخانه میاندوآب نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: برای احداث این چهار باب کتابخانه عمومی در دست اجرا، بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حمزه‌لو ادامه داد: تکمیل فضاهای فرهنگی در اولویت کاری اداره‌کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی است اما همچنان مشکل عمده در اتمام نیافتن به موقع پروژه‌های عمرانی از جمله فضاهای فرهنگی، تامین نشدن اعتبار مورد نیاز در زمان مقرر است.

یادآوری می‌شود، ۷۱ باب کتابخانه عمومی نهادی، ۲۲ باب کتابخانه عمومی مشارکتی و ۲ باب کتابخانه مستقل در استان زیر نظر اداره کتابخانه‌های عمومی فعالیت می‌کند و هم‌اکنون یک میلیون و  ۴۲۸ هزار و ۲۳۸ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها