چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی برخط برای کودکان و نوجوان در زنجان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از برگزاری کارگاه داستان‌نویسی برخط در زنجان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان این کارگاه‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در تلاش است که با توجه به نیاز قشر نوجوان و لزوم به‌کارگیری برنامه‌های متناسب با این نیازها تغییراتی را در نحوه اجرای فعالیت‌های خود در راستای سیاست‌های ابلاغ شده کشوری پیش‌بینی و اجرا کند.

وی با اشاره به اینکه نیازها و خواسته‌های مخاطبان به‌ویژه نوجوانان نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده و روش‌های قدیمی کارآیی لازم را برای پرورش استعداد‌ها و جذب آنها ندارد، گفت: یکی از روش‌های موثر، تعامل و همکاری نزدیک با صاحب‌نظران و استفاده از تجربیات هنرمندان فعال در همه انجمن‌های فرهنگی، هنری استان در عرصه‌های مختلف هنری است.

نوری یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان را جذب اعضای نخبه برای شرکت در کارگاه‌ها و نشست‌ها عنوان کرد و گفت: در این راستا 5 انجمن فعال در رشته‌های ادبی‌، سرود‌، قصه‌گویی‌، نمایش و عکاسی در سطح استان آغاز به کار کرده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت کارگاه‌های مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: در این راستا ۱۴ کارگاه مجازی فرهنگی، هنری و ادبی که با حضور و تدریس آنلاین تعدادی از مدرسان کانون و هنرمندان صاحب سبک است، در حال برگزاری است.

نوری یکی از مهمترین و پرطرفدارترین کارگاه‌های برخط را کارگاه داستان‌نویسی مجازی اعلام کرد و گفت: نخستین جلسه از کارگاه‌های داستان‌نویسی برخط استان با حضور ۲۰ نفر از اعضای شرکت کننده توسط کانون برگزار شد.

نوری با بیان این نکته که کارگاه داستان نویسی خلاق از جمله فعالیت‌های مستمر ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، اضافه کرد: اعضا در این کارگاه‌ها به شکل خلاقانه با عناصر داستان‌نویسی آشنا می‌شوند و در خلال برگزاری طرح‌های فرآیندمحور، توانایی خلق اثر و نقد آثار را پیدا می‌کنند.

وی گفت: نخستین کارگاه داستان‌نویسی توسط یکی از نویسندگان زنجانی (مریم بیات‌تبار) برگزار شد و طی روزهای آتی نیز کارگاه قصه گویی (زبان بدن و فن بیان)، توسط میلاد عیوضی و کارگاه شعرسرایی توسط مریم بیات‌تبار برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها