یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
درخشش کودکان بوشهری در پویش سراسری «با کتاب در خانه»

آثار ۳ کودک دوستدار کتاب از استان بوشهر جزء برگزیدگان نهایی پویش سراسری «با کتاب در خانه» معرفی شدند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، گفت: دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتابخوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری موسسه خانه کتاب به‌مناسبت آخرین نوروز قرن و بنا به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کووید_۱۹، پویش ملی #با_کتاب_در_خانه ویژه کودکان و نوجوانان را راه‌اندازی کرد.

آنیتا مظفری در خصوص هدف برگزاری این پویش توضیح داد: هدف این پویش، استفاده از فراغت به‌وجود آمده در خانه‌ها و استفاده از امکانات موجود در فضاهای مجازی در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سراسر ایران و تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌هایی بود که خوانده‌اند. این پوشش همچنین به‌دنبال ترویج توجه به امور بهداشتی در فضاهای فردی و اجتماعی و پُر کردن اوقات فراغت به وجود آمد.

وی افزود: در این پویش از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود کتاب‌هایی را که خوانده‌اند، در یک کلیپ ویدئوی کوتاه معرفی کنند، یا نظرشان را درباره آن بگویند. این پویش در ادامه برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان برگزار شد؛ اما محدود به شرکت‌کنندگان جام باشگاه‌های کتابخوانی نبود و همه کودکان و نوجوانان ساکن در شهرها و روستاهای ایران می‌توانستند در آن شرکت کنند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: در پویش سراسری «با کتاب در خانه» ۱۰۳۸ اثر از ٢٣ استان کشور از سوی کودکان و نوجوانان تهیه و تدوین و به دبیرخانه مرکزی ارسال شد که از این میان، استان‌های مازندران با ۲۶۹ اثر، گلستان با ۱۴۷، بوشهر با ۹۰ اثر، هرمزگان با ۸۱ و اصفهان با ۸۲ اثر بیشترین مشارکت را در این پویش داشتند.

وی تصریح کرد: هیئت‌داوران این پویش پس از بررسی ۱۰۳۸ اثر راه‌یافته به دبیرخانه این جشنواره بر اساس شاخص‌هایی همچون زمان‌بندی مناسب، خلاقیت و نوآوری در اجرا، ارائه الگوهای مناسب ترویج کتابخوانی ۲۰۰ اثر را به‌عنوان آثار راه یافته به مرحله نهایی به دبیرخانه مرکزی انتخاب و اعلام کردند.

مظفری گفت: از استان بوشهر ۹۰ کلیپ با هشتک این پویش در شبکه‌های مجازی به اشتراک گذاشته شده بود که از اين میان ۲۰ اثر به تفکیک از گناوه ۵ اثر، دشتستان ۴ اثر، تنگستان و کنگان ۳ اثر، دشتی ۲ اثر، بوشهر، دیلم و جم یک اثر به مرحله نهایی داوری این پویش راه یافتند.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پایان یادآور شد: از استان بوشهر آثار پردیس حسن‌زاده (کنگان)، سروش دیلمی (دیلم) و زرافشان ملکی (تنگستان) جزء ۶۰ اثر برگزیده نهایی پویش «با کتاب در خانه» از سوی دبیرخانه این رویداد معرفی شد.

یادآوری می‌شود، هیئت داوران پویش «با کتاب در خانه» ویژه آخرین نوروز قرن جعفر توزنده‌جانی، عزت‌الله الوندی، مریم اسلامیان، مهدی حشمتی، سجاد جمشیدیان، کیمیا امینی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها