دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
دومین دوره هنرواره حبیب در اردبیل برگزار می‌شود

مسئول ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل از برگزاری دومین دوره هنرواره حبیب در اردبیل خبر داد.

حاتم رسولی، مسئول ادبیات و انتشارات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، گفت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به‌منظور انعکاس و انتقال میراث گران‌سنگ هشت سال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، دومین دوره هنرواره حبیب را در چهار بخش داستان کوتاه، شعر، نواهای حماسی و پوستر برگزار می‌کند.

وی افزود: موضوعات دومین دوره هنرواره حبیب، به دفاع مقدس، ولایت‌مداری و تدوام و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی؛ دفاع مقدس، دفاع از حریم آل الله و مقاومت بین‌الملل اسلامی (لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوریه و ...)؛ دفاع مقدس و جنگ نرم؛ دفاع مقدس امتداد خط سرخ عاشورا اختصاص یافته است.

رسولی تصریح کرد: چهل سال تداوم پایداری (به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) و سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی سرباز جان برکف اسلام و ولایت، موضوعات ویژه این دوره از هنرواره حبیب هستند.

وی ادامه داد: در بخش شعر و داستان، توجه به ویژگی‌های بومی استان، پرداخت به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات و یگان‌های استان، دست‌آوردهای استانی دفاع مقدس و تبعات این حماسه آفرینی در استان، شخصیت‌های شناخته‌شده‌ دفاع مقدسِ استان و استفاده از زبان و گویش‌های محلی، امتیاز ویژه خواهد داشت.

مسئول ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره، آثار فارسی و ترکی ارسالی در دو بخش داستان و شعر را در قالب یک کتاب منتشر خواهد کرد.
 
وی اظهار کرد: بخش نوای حماسی، شامل هم‌نوازی ساز و آواز در حوزه‌های موسیقی (سنتی، آذربایجانی، پاپ) با کلام؛ سرود، شامل تکخوانی و همخوانی گروهی و رزم‌نوازی به اجرای مارش و سرودهای نظامی توسط یگان‌های رزم‌نواز نیروهای مسلح اختصاص دارد و نمونه ارسالی باید نشانگر قابلیت‌های اجرای صحنه‌ای هنرمند یا گروه باشد.

رسولی اذعان کرد: آثاری که در بازه زمانی 1394 تا 1399 تولید شده، مجاز به شرکت در این هنرواره بوده و حق تدوین و انتشار آثار به نام افراد صاحب اثر در مجموعه (صوتی- تصویری- مولتی‌مدیا) برای دبیرخانه هنرواره محفوظ است.

وی افزود: آثار ارسالی به بخش پوستر نیز باید متناسب با موضوع هنرواره طراحی شود و مسئولیت اصالت اثر با شرکت‌کنندگان است.

مسئول انتشارات اداره کل حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تصریح کرد: در هیچ‌یک از بخش‌های داستان، شعر، نواهای حماسی و پوستر، از نظر کمّی محدودیتی برای ارسال اثر وجود ندارد.

رسولی گفت: از آنجا که پیش‌بینی شده آیین اختتامیه در آبان ماه سال جاری برگزار شود، داوطلبان تا 25 شهریور ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه دومین هنرواره حبیب به نشانی اردبيل، بزرگراه ولایت، ابتدای شهرک نادری (ضلع غربی مجتمع شورابیل)، مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اردبیل، کدپستی 5615813541 ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها