سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
دایره‌المعارف شهدای زنجانی تألیف می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: به‌مناسبت برگزاری کنگره 3000 شهید، دایره‌المعارف شهدای زنجانی تألیف می‌شود.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، گفت: در راستای پاسداشت یاد و خاطره 3000 شهید زنجانی، کنگره بزرگی در سال 1400 در زنجان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات برگزاری این کنگره اندیشیده شده و بیش از 20 کمیته در این بخش تشکیل شده است، اضافه کرد: دو کمیته که نقش موثری در برگزاری این کنگره دارند شامل «کمیته جمع‌آوری آثار و تکریم شهدای کنگره» و «کمیته تألیف» است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه کمیته جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدا کار گردآوری اسناد از جمله وصیت‌نامه‌ها، پلاک و دست‌نوشته از شهدا را به عهده دارد، بیان کرد: این کار با همکاری خانواده شهدا و دوستان و آشنایان این بزرگواران و با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان زبده در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پس از گردآوری آثار مربوط به شهدا نسبت به برگزاری نمایشگاه موضوعی در این حوزه و گردآوری کتاب اقدام خواهد شد، اضافه کرد: این اقدامات هم با مسؤولیت کمیته تألیف کنگره انجام خواهد شد.

کاظمی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعات مربوط به نویسندگان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این حوزه برای ارتقای سطح اطلاعات نویسندگان بیان کرد: در نظر داریم برای این کنگره «دایره‌المعارف» شهدای زنجان را تألیف کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به دستگاه‌های دخیل در تألیف این دایره‌المعارف بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اداره‌کل حفظ آثار سپاه انصارالمهدی زنجان هر یک بنا به شرح وظایفی که دارند، در گردآوری این دایره‌المعارف همکاری خواهند کرد.

وی گفت: قطعا همکاری بخش‌های مختلف بنیاد شهید با دبیرخانه کنگره 3000 شهید استان، ضروری است چرا که برگزاری کنگره، فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها