دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کتاب‌فروشی‌های کوچک با فروش فیزیکی در بهارانه مشارکت می‌کنند/ 16 اردیبهشت‌ماه؛ پایان مهلت ثبت‌نام

آزاده نظر‌بلند شیوه مشارکت کتاب‌فروشی‌های کوچک در بهارانه را فیزیکی اعلام کرد و گفت: مقرر شده تا دو هفته بعد از طرح با کتاب‌‌فروشی‌های تسویه حساب شود.

آزاده نظر‌بلند، معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره برگزاری نخستین طرح بهارانه کتاب بیان کرد: کتاب‌فروشان برای مشارکت در نخستین طرح بهارانه کتاب تا سه‌شنبه(16 اردیبهشت‌ماه)  فرصت ثبت‌نام دارند. 

وی درباره تامین بودجه و تسویه‌حساب با کتاب‌فروشی‌های مشارکت‌کننده افزود در مجموع 2 میلیارد تومان برای بهارانه پیش‌بینی شده‌است و مقرر شده تا دو هفته بعد از طرح با کتاب‌‌فروشی‌های تسویه حساب شود.  

معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب با اشاره به برگزاری مجازی بهارانه کتاب، ادامه داد: ایده برگزاری مجازی بهارانه کتاب به‌دلیل شرایط کرونایی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مطرح شد. در واقع مشارکت مجازی، بیشتر برای کتاب‌فروشی‌های بزرگ که صف‌‌های طولانی را در دوره‌های قبل تجربه کردند مطرح شده‌است. بنابراین کتاب‌‌فروشی‌های کوچک، همانند دوره‌ها قبل فروش فیزیکی خواهند داشت.   

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح، حمایت از کتاب‌فروشی‌های کوچک است، افزود: برای کتاب‌فروشی‌های بزرگ که به‌طور مجازی در طرح شرکت می‌کنند، در پنل بهارانه بخش ویژه‌ای پیش‌بینی شده‌است. کتاب‌فروشی‌های بزرگ از امکانات فروش مجازی برخوردار هستند و بیشتر از کتاب‌فروشی‌های کوچک سفارش تلفنی دریافت می‌کنند.  

به گفته معاون فناوری اطلاعات موسسه خانه کتاب، بعد از خرید مشتری به‌صورت مجازی و یا تلفنی کتاب‌فروش باید علاوه بر انجام روال معمول ثبت‌کتاب و کد ملی، نشانی پستی مشتری را در پنل ثبت‌ کنند.   
   
نظر‌بلند درباره تخفیف برای کتاب‌های دانشگاهی در بهارانه کتاب، گفت: کتاب‌فروشی‌های عرضه‌کننده منابع دانشگاهی نیز مانند دیگر کتاب‌فروشی‌ها از شیوع ویروس کرونا دچار آسیب شده‌اند، بنابراین تصمم گرفته شد تا در بهارانه کتاب این کتاب‌ها نیز مشمول شوند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کتاب نهال ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    عدد در نظر گرفته شده برای طرح بهاره امسال کم هست و با این مبلغ اضافه کردن کتاب های دانشگاهی اشتباه به نظر می رسد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها