شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
بررسی برگزاری نمایشگاه مجازی نیازمند زمان بیشتری است

لادن حیدری، درباره برگزاری نمایشگاه مجازی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، نیازمند تامین مجموعه زیرساخت‌هایی فراتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

لادن حیدری، معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره امکان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: در وضعیت فعلی که اقتصاد حوزه نشر کتاب از شیوع ویروس کرونا تاثیر گرفته‌است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هر قدم موثر برای کمک به اقتصاد این حوزه استقبال می‌کند.   
   
وی، بررسی برگزاری نمایشگاه مجازی را همراه با شتاب ارزیابی کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، نیازمند تامین مجموعه زیرساخت‌هایی فراتر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. تامین زیرساخت‌های هر دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از دوره قبل کلید می‌خورد؛ بنابراین برای تغییر نمایشگاه فیزیکی به مجازی، نیازمند زمان بیشتری هستیم.

معاون مدیریت توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصل تغییر در شکل برگزاری نمایشگاه از فیزیکی به مجازی را ضرورت دانست و گفت: بعد از کرونا و با توجه به گرایش مخاطبان به فضای مجازی و همچنین برای پاسخگویی به مخاطبان این فضا در ایران، باید کنار زیرساخت‌های موجود برای برگزاری نمایشگاه فیزیکی، زیرساخت نمایشگاه مجازی را نیز تامین کنیم که در شرایط فعلی یک ضرورت محسوب می‌شود.

حیدری با تاکید بر پرهیز از شتاب‌زدگی در بررسی امکان برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: زیرساخت‌ها حتما باید با حوصله و صبر تامین شود؛ در غیر این صورت ممکن است نتایج دلخواه حاصل نشود و یا شیوه این رویداد‌ها را زیر سوال می‌‌برد.

وی افزود: فارغ از اینکه براساس تجربه باید به افزایش جذابیت‌های نمایشگاه مجازی کتاب دست پیدا کرد؛ مثل عرضه نسخه‌های الکترونیکی کتاب کنار کاغذی یا مدل‌های دیگر، باید پاسخگوی نیاز مخاطبان فضای مجازی به‌ویژه نسل جوان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها