چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بر ضرورت راه‌اندازی «مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس» تاکید کرد.

صابر سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، فرا رسیدن دهم اردیبهشت «روز ملی خلیج‌فارس» را تبریک گفت و به‌دلیل وضعیت فعلی کشور در مواجهه با بیماری کرونا، اعلام کرد: راه‌اندازی مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس در شیراز فعلا به تاخیر افتاده و امیدواریم هرچه زودتر با یاری خدای مهربان و همت دست‌اندرکاران فعالیت خود را آغاز کند.

وی به مناسبت فرا رسیدن «روز ملی خلیج‌فارس» راه‌اندازی مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس در شهر ادب‌پرور شیراز را امکانی موثر دانست و ادامه داد: استان فارس در تمام دوران تاریخی و فرهنگی خود، یادآور تمدنی ماندگار بوده است و نام خلیج همیشه فارس نیز تأییدکننده ادوار مستدل و پرافتخار تاریخی آن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: آداب و رسوم، ادبیات، تاریخ، زبان‌شناسی و مردم‌شناسی کرانه‌های خلیج فارس به گونه اعجازانگیزی تنوع و گوناگونی را با نام زیبای «فارس» به نمایش می‌گذارد و گویا این رنگین‌کمان اقوام ریشه‌دارش است که همه را بر آن می‌دارد تا باور کنیم قادر است سرآمد فرهنگ، ادب و هنر تمام اعصار باشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس گفت: فارغ از مرزهای جغرافیایی استان‌هایی که دارای «پیشینه و یا مرز» مشترک با این خلیج نیلگون هستند، قرابت فرهنگی آنها می‌تواند بسیاری از مفاخر و بزرگانشان را با یاری و مشارکت هم برای ارج نهادن اندیشه‌هایی ناب و تاثیرگذار به تقدیر بنشیند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امیدواریم مرکز مطالعات جنوب و خلیج فارس که به دلیل وضعیت مقابله با بیماری کرونا به تعویق افتاده و انشالله به زودی فعالیت خواهد کرد، بتواند خدمتی شایان توجه و درخور گهواره تمدنی ایران زمین برای اصالت نام پُرآوازه پارس و فارس کند.

وی تصریح کرد: بسیاری از جشنواره و نشست‌های علمی تخصصی و... که مستدل و به‌روز هستند و نام زیبای خلیج همیشگی فارس را در عالم با افتخار فریاد می‌زنند، قادر خواهند بود تا مردمان خاک خوب جنوب را در این مسیر شناخت و دانش؛ چه مکتوب و چه شفاهی در کنار اساتید هیات موسس این مرکز برای رسیدن به چشم‌انداز درخشان آینده، آماده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها