سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
مسابقه «داستان‌نویسی امید» در ارومیه برگزار می‌شود

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: حوزه هنری با همکاری داستان‌نویسان سطح استان مسابقه «داستان نویسی امید» را با موضوع بیماری کرونا در دو بخش «داستان کوتاه و جستار» برگزار می‌کند.

پدرام رحمانی، معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با اعلام این خبر گفت: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار ادبی خود را تا ششم خرداد سال جاری به نشانی الکترونیکی omidfest99@gmail.com ارسال کنند.

وی با اشاره بر وظیفه جامعه هنری کشور در معرفی بیماری کرونا برای عموم جامعه از زبان هنر و ایجاد روحیه اجتماعی در راستای مقابله با این بیماری، گفت: داستان‌نویسان استان آذربایجان‌غربی می‌توانند آثار هنری خود را در موضوع‌های مختلف از جمله، تاثیر بیماری کرونا بر روابط اجتماعی، ایثار و فداکاری کادر درمانی و پزشکی در این روزهای خاص، فعالیت‌های مردمی در راستای مقابله با بحران کرونا و همبستگی عمومی در بحران‌ها را به دبیر هنری این فراخوان ادبی (مجتبی اسماعیل‌زاد) ارسال کنند.
 
این مسئول بیان کرد: موضوع پاکبانان و نیروهای امنیتی، تاثیرات اقتصادی و فرهنگی کرونا، توکل و توسل به خداوند متعال و ائمه اطهار (ع)، احتکار و سوء استفاده برخی افراد از این مسئله از دیگر موضوعاتی هستند که علاقمندان می‌توانند در این حوزه تولید اثر کرده و جایزه‌های نقدی خود را بر اساس اعلام فراخوان دریافت کنند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به مقررات عمومی آثار ارسال شده، اظهار کرد: آثار ارسالی باید بصورت تایپ شده در یک فایل ورد به صندوق الکترونیکی مسابقه ارسال شود و آثار ارسالی باید حداقل 1000 کلمه و حداکثر 2000 کلمه باشد و دبیرخانه مسابقه آثار منتخب را در یک مجموعه به‌صورت داستان‌های صوتی و کتاب pdf منتشر خواهد کرد و در صورتی که از لحاظ تعداد و کیفیت، به حد نصاب مورد نظر برسد، به‌صورت کتاب کاغذی نیز منتشر می‌شود.

رحمانی ادامه داد: داستان‌ها یکی از مهمترین و موثرترین ابزارهای هنری در معرفی و ثبت وقایع اجتماعی هستند که در قالب کتاب، فیلم، سریال و انیمیشن عرضه می‌شوند که امروزه استفاده از داستان‌ها به‌خصوص در فضای مجازی عرصه جدیدی را برای مخاطبان ایجاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها