دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
سال گذشته حتی یک رونمایی کتاب هم در «شهر کتاب» بوکان برگزار نشد!

مدیر «شهر کتاب» بوکان گفت: در سال‌های گذشته ما به‌طور مرتب مراسم‌ رونمایی کتاب برگزار می‌کردیم، ولی متاسفانه به‌دلیل پاره‌ای سختگیری‌های بی‌مورد جهت اخذ مجوز، سال گذشته حتی یک مراسم رونمایی کتاب هم در «شهر کتاب» برگزار نشد.

حامد قدرتی، مدیر کتابفروشی «شهر کتاب» بوکان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه این تخفیف جهت تشویق مردم به خرید کتاب و افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان است، گفت: من موافق این نیستم که بگوییم نقش کتاب کم رنگ‌تر شده است. هر چند شاهد کاهش نسخه‌های چاپی هستیم ولی در کنار آن فروش نسخه‌های دیجیتالی کتاب هم افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه مطالعاتی که در صفحات مختلف اینترنت و نیز فضای مجازی صورت می‌گیرد، به‌نوعی مکمل مطالعات کتاب است، افزود: قیمت کتاب به نسبت خیلی از چیزهای دیگر همچون خوراک و پوشاک و مسکن افزایش زیادی نداشته است. از طرفی کتابی که امروز ما خریداری می‌کنیم، می‌توانیم در سال‌های بعد حتی با قیمت بیشتر به فروش برسانیم.

به گفته این کتابفروش بوکانی، این موضوع بیانگر این است مساله هزینه برای خرید کتاب صرفا بهانه است و استقبال از کتاب بیشتر یک مساله فرهنگی است. همچنانکه ما امروزه می‌بینیم جوامع پیشرفته سرانه مطالعه بالاتری نسبت به جوامع درحال توسعه و جهان سومی دارند.

قدرتی گفت: اینکه نویسنده‌ای توانایی چاپ کتاب خود را نداشته باشد، بیشتر ارتباط به اثر خود مولف دارد. چراکه اگر انتشاراتی از فروش یک کتاب مطمئن باشد، قطعا سرمایه‌گذاری روی چاپ کتاب را انجام خواهد داد.

مدیر کتابفروشی «شهر کتاب» بوکان در ادامه به مشکلات دیگر خود در این حوزه اشاره کرد و افزود: ما سال‌های گذشته به‌طور مرتب مراسم‌ رونمایی کتاب برگزار می‌کردیم، ولی متاسفانه به‌دلیل پاره‌ای سختگیری‌های بی‌مورد جهت اخذ مجوز برگزاری مراسم، هم ما خسته شدیم و هم نویسندگان کتاب‌ها؛ تا جایی که سال گذشته حتی یک مراسم رونمایی کتاب هم در «شهر کتاب» بوکان برگزار نشد؛ درحالی‌که همین برنامه‌های رونمایی کتاب تاثیر زیادی در افزایش سرانه مطالعه داشت.
 
مدیر کتابفرشی «شهر کتاب» بوکان در پاسخ به این سوال که وضعیت کتابخوانی را چگونه می‌بینید؟، گفت: وضعیت کتابخوانی در حد مطلوبی قرار ندارد و متاسفانه دولت حمایت مناسب و قابل توجهی در این خصوص انجام نمی‌دهد.
 
قدرتی با بیان اینکه در حال حاضر 40 هزار نسخه کتاب در کتابفروشی شهر کتاب موجود است، اظهار کرد: این کتاب‌ها در زمینه‌های مختلف تاریخی، علمی، ادبیات، روان شناسی، دینی، کودک و نوجوان و غیره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها