شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
پسر حمید سبزواری: بخشی از خانه پدرم توسط شهرداری تخریب شد

به گفته پسر حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب، بخشی از خانه این شاعر فقید که قدمتی تاریخی دارد، توسط شهرداری سبزوار تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، صبح امروز 6 اردیبهشت‌ماه در خبرها گفته شد که بخشی از خانه حمید سبزواری که از او به عنوان پدر شعر انقلاب یاد می‌کنند، بر اثر بارش‌های رگباری اخیر تخریب شده است؛ حال آنکه پسر مرحوم سبزواری، موضوع تخریب این خانه را متوجه شهرداری سبزوار می‌داند.

محسن ممتحنی در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: متاسفانه دیوار جلویی منزل پدری من توسط شهرداری سبزوار تخریب شده است و من از این اتفاق بسیار ناراحت و نسبت به آن معترض هستم، که چرا قبل از تخریب، حداقل اطلاعی به ما ندادند.

وی همچنین گفت: ما طی دو سال گذشته قراردادی با دانشگاه حکیم سبزواری بسته بودیم تا ضمن مرمت این خانه تاریخی، جهت فعالیت‌های فرهنگی از آن استفاده کنند اما دانشگاه هیچگونه مرمتی انجام نداد و با تغییر ریاست دانشگاه به‌کلی این خانه رها شد که این باعث آسیب‌پذیری بِنا در مقابل باد و باران شد.

به گفته پسر مرحوم سبزواری، چندی قبل هم مقداری از داخل خانه به دلیل بارندگی تخریب شده بود اما، اتفاق اخیر بدون اطلاع قبلی و توسط شهرداری به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: من اطلاع دقیقی از علت این کار ندارم، اما چون خانه در کوچه باریکی قرار داشت و با تغییرات به وجود آمده در آن منطقه، دیوار خانه در حریم خیابان قرار گرفت، شاید انگیزه‌ای برای شهرداری ایجاد کرد که دیوار را تخریب کنند، هرچند طی صحبتی که قبلا داشتیم قرار بر این بود، آن بخش از خیابان تبدیل به پارکی شود و خانه بدون تغییر باقی بماند.

پسر مرحوم استاد سبزواری ضمن تاکید بر این نکته که ما هیچگاه نخواستیم زحمتی بر دوش مردم و مسئولین سبزوار بیافتد، گفت: رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد که وضعیت مالی دانشگاه خوب نیست و خانواده استاد سبزواری به این فکر نباشند که ما می‌توانیم اینجا را تعمیر کنیم، درحالی که ما هیچگاه نخواستیم هزینه اضافی برای پدر من متحمل شوند، ما حتی یک‌بار هم نشده که بخواهیم برای پدرم کاری انجام شود، اما مسئولین صحبت‌هایی می‌کنند که خلاف آن عمل می‌کنند، حرف ما این است که یا حرفی را نزنید که به آن عمل نکنید و اگر حرفی هم می‌زنید، خلف وعده نکنید.

وی همچنین گفت: این زمین چیزی حدود 700 مترمربع است که اگر می‌خواستیم از این مکان استفاده مادی ببریم، برای ما درآمد بسیار داشت اما، ما هیچگاه دنبال این چیزها نبودیم و می‌خواستیم این خانه تبدیل به موزه شود و مردم از آن استفاده کنند که متاسفانه اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها