چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
بزرگداشت مجازی سعدی به‌همت یک سازمان مردم‌نهاد در دامغان

سازمان مردم نهاد خانه تسنیم دامغان از برگزاری مجازی ویژه‌برنامه بزرگداشت سعدی با عنوان «مقدار یار همنفس» در تاریخ 4 اردیبهشت‌ماه در صفحه اینستاگرام خود خبر داد.

سعیده‌سادات قدمی مسئول روابط عمومی خانه تسنیم دامغان در این‌باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان گفت: اول اردیبهشت‌ماه در تقویم ملی ایرانیان همزمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی كه فرهنگوران او را به‌ عنوان استاد سخن می‌شناسند، یادروز سعدی نام گرفته است ام آیین گرامیداشت سعدی یکشنبه‌شب ۳۱ فروردین‌ ۱۳۹۹ برخلاف سالیان گذشته زیر سایه بیماری کرونا، بی‌حضور مشتاقانش در آرامگاه او برگزار شد و سعدی‌دوستان از صفحات کوچک تلفن همراه و از خانه‌هایشان به تماشای برنامه‌ بزرگداشت سعدی چشم گشودند.

مسئول روابط عمومی خانه تسنیم افود: با آنکه امسال خلوتی آرامگاه سعدی احساس غربتی ناخواسته و ناخوشانه را در دل سعدی‌دوستان پدید آورده‌ بود همشهریان و دوستداران این ادیب در فضای مجازی، عکس‌هایی از حضورشان را در یادروزش از سال‌های گذشته به اشتراک گذاشتند و با غزل یا حکایتی از شیخ اجل به استقبال این روز رفتند و احساس خود را به شاعر دردانه شیراز نشان دادند.

وی ضمن بیان اینکه همه حداقل یک بار شعر مشهور سعدی «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند» را شنیده و یا خوانده‌اند افزود: این روزها و در حالی‌که ویروس منحوس کرونا کشور ایران و سایر نقاط جهان را دربرگرفته، درک مفهوم این ابیات کاملا ملموس است.

سعیده‌سادات قدمی تصریح کرد: سازمان مردم نهاد خانه تسنیم دامغان تاکنون برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری را با همکاری سایر متولیان برگزار کرده و در این خصوص نیز تصمیم داشتیم تا به صورت حضوری میزبان سعدی‌دوستان و سعدی‌پژوهان می‌شدیم اما بنا به رعایت شرایط بهداشتی و قطع زنجیره انتقال کرونا این برنامه به صورت مجازی برگزار می‌شود.
 
مسئول روابط عمومی خانه تسنیم ادامه داد: این مراسم با حضور رضا داوری، استاد ادبیات فارسی دانشگاه دامغان و با اجرای موسیقی ابوالفضل باقریان پنج‌شنبه شب راس ساعت 22 از طریق صفحه اینستاگرام خانه تسنیم به نشانی http://Instagram.com/khane_tasnim پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها