یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
مشارکت بیش از 1500 نفر در کارگاه‌های ادبی و مجازی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: یک‌هزار و ۵۷۱ نفر از اعضای کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در کارگاه‌های مجازی ایام تعطیل شرکت کرده‌اند.

جواد زاهدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذبایجان‌غربی، اظهار کرد: در ایام تعطیل و قرنطیه خانگی یک‌هزار و ۵۷۱ نفر از اعضای کارگاه‌ها و انجمن‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در کارگاه‌های مجازی شرکت کردند. این تعداد در قالب ۱۷ گروه و ۲۸ جلسه مجازی در این کارگاه‌ها مشارکت داشتند.
 
وی افزود: هشت گروه در کارگاه نوشتن خلاق با حضور ۹۵۸ نفر، سه گروه در کارگاه شعر با حضور ۲۲۸ نفر و پنج گروه در کارگاه داستان با حضور ۲۶۵ نفر شرکت کردند.
 
این مقام مسئول در ادامه برگزاری ۲ جلسه‌ مجازی انجمن ادبی «شعر آفرینش ارومیه» با حضور ۱۲۰ نفر از اعضای دختر و پسر را از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در ایام تعطیل عنوان کرد.

وی گفت: در یک ماه اخیر و در طول ایام در خانه ماندن، فعالیت‌های فرهنگی چشمگیری از سوی کانون در سطح استان انجام شد که از جمله آنها می‌توان به تشکیل چندین گروه در فضای مجازی با حضور اعضای مراکز کانون در شهرستان‌ها اشاره کرد که کودکان و نوجوانان نیز توانستند فعالیت‌های خود شامل کاردستی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، معرفی و روخوانی کتاب را برای بهره‌مندی دیگران در این گروه‌ها به اشتراک بگذارند.

این مقام مسئول افزود: همچنین ۵۹ اثر نقاشی، ۴۹ عکس و پنج فیلم از اعضای مراکز کانون آذربایجان‌غربی نیز در فراخوان مهرواره نقاشی، عکس و فیلم کوتاه با عنوان «بهار در خانه» که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال منتشر شد، شرکت داده شدند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: آثار مربیان و تولیدات کانون در قالب طرح «پیک امید مجازی» از مسیر صفحه پیک امید در پرتال کانون به نشانی  omid.kpf.ir قابل دسترسی است و این آثار به صورت آنلاین برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها نمایش داده می‌شود.
 
زاهدی اظهار کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی هم‌اکنون ۲۳ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار در شهرهای ارومیه، تکاب و اشنویه، چهار مرکز پستی در ارومیه، مهاباد، پیرانشهر و بوکان دارد.

وی بیان کرد: یک مرکز فراگیر و یک موزه تخصصی کودک با برخورداری از کتابخانه مرجع با حدود پنج هزار جلد کتاب برای پژوهشگران و مربیان حوزه کودک نیز جزء زیرساخت‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها