یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
توزیع کتاب میان اهالی روستای دوستدار کتاب در مهاباد

مدیر کتابخانه «کامیاب» سیدآباد در شهرستان مهاباد از توزیع داوطلبانه کتاب میان اهالی این روستای دوستدار کتاب با هدف پر کردن اوقات فراغت در روزهای قرنطینه خبر داد.

خالق مام‌اسماعیل، مدیر کتابخانه «کامیاب» سیدآباد مهاباد، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: با توجه به شیوع کرونا، این طرح با هدف جلوگیری از گسترش این ویروس و پر کردن اوقات خودقرنطینگی در منزل با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد اجرا می‌شود.

وی گفت: هر روز فهرستی از کتاب‌های موجود در کتابخانه را در کانال سیدآباد قرار داده و دوستان بر اساس علاقه، کتاب‌های خود را انتخاب و با ارسال کد کتاب و نام و نشانی خود به‌صورت پیامک به یکی از شماره‌های 09332849695 و 09304556422، کتاب مورد نظر خود را در منزل به‌صورت ضدعفونی‌شده، دریافت می‌کنند.

مام‌اسماعیل با بیان اینکه این کتابخانه دارای 273 عضو فعال بوده و به یک مرکز فرهنگی علمی در این روستا تبدیل شده است، گفت: این کتابخانه به ۲ هزار جلد کتاب، اتاق کودک، ۵ قفسه کتاب، دستگاه کامپیوتر و میز و صندلی مجهز است.

مدیر کتابخانه «کامیاب» سیدآباد مهاباد با اشاره به اینکه کتابخانه «کامیاب» سیدآباد مهاباد در 9 آذر سال گذشته به‌همت انجمن حامی و گروه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی مکریان مهاباد تاسیس شده است، عنوان کرد: از آغاز شیوع ویروس کرونا کتابخانه کاملا ضدعفونی و سپس تعطیل شد و در این راستا فروش غیرحضوری را آغاز کرده و کتاب‌های سفارش داده شده را ضدعفونی کرده و با حضور در منازل، تحویل مشتریان داده می‌شود. تا به امروز هم بیش از 100 جلد کتاب توزیع شده است.


وی با بیان اینکه روستای «سیدآباد» با قرار گرفتن در میان برگزیدگان جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در سال گذشته به‌عنوان یکی از 10 روستای برتر دوستدار کتاب در کشور معرفی شد، گفت: برگزاری نشست‌های کتابخوانی و نقد ادبی، برگزاری کارگاه آموزشی نویسندگی، برگزاری مسابقات کتابخوانی و بلندخوانی، قصه‌گویی، شب شعر، آموزش زبان کُردی، نمایشگاه‌های نقاشی و روزنامه‌های دیواری با موضوع کتابخوانی بخشی از فعالیت‌های ارسالی از طرف این روستا به دبیرخانه مرکزی ستاد هماهنگی شهرها و روستاهای دوستدار کتاب معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده که موجب انتخاب این روستا شد.
 
این مسئول افزود: برگزاری کلاس‌های ریاضی، انگلیسی، نقاشی، موسیقی و کاردستی با شرکت اعضای کتابخانه، از دیگر فعالیت‌های این کتابخانه است.


مدیر کتابخانه «کامیاب» سیدآباد مهاباد اظهار کرد: همچنین در کتابخانه، اتاق کودک همراه با وسایل بازی فکری وجود دارد که کودکان و نوجوانان می‌توانند همراه با کتابخوانی، بازی کنند و قدرت فکری‌شان را بالا ببرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها