شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

به گفته مدیر مرکز نیکوکاری «قلب‌های سبز» در شیراز، این موسسه خیریّه تاکنون ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۳۰۰ هزار تومان را در مناطق محروم شیراز به نیازمندان تحویل داده است و توزیع بسته‌ها همچنان ادامه دارد.

زهرا مردانی‌سامانی، روانشناس و مدیر «مرکز نیکوکاری قلب‌های سبز شیراز» پیرامون این موضوع به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، گفت: در جریان این طرح که در محله‌های سعدی، کرونی، شورقان، شریف‌آباد، بلوار رحمت، روستای جرسقان و... اجرا شد، بسته‌های فرهنگی هم شامل دو جلد کتاب به کودکان اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه موسسه یادشده بجز اینکه در مسائل درمانی کار می‌کند در بخش فرهنگی در جامعه فعالیت دارد، افزود: سال گذشته نیز به مناسبت هفته کتاب تعدادی کتاب و کتابخانه در شیراز با حمایت نیک‌اندیشان در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گرفت و بیش از ۱۵۰۰ جلد کتاب نیز با همت نیکوکاران در میان نیازمندان در روستاهای محروم شیراز توزیع شد.
 
مدیر «مرکز نیکوکاری قلب‌های سبز شیراز» ادامه داد: برنامه داریم سالی ۶ کتابخانه را در مناطق کم‌برخوردار شیراز به ویژه در مدارس تجهیز کنیم و هر 3 ماه ۵۰۰ جلد کتاب به مدارسی که کتابخانه تاسیس کردیم اهدا خواهیم کرد.
 
سامانی با اعلام کتابخانه‌ای در دبستان سعدی در خیابان شهید وفایی سعدی که سال گذشته دچار سیل شد، توسط نیک‌اندیشان موسسه قلب‌های سبز تجهیز شد، افزود: در این کتابخانه بیش از 1000 جلد کتاب ویژه مقطع سنی نوجوان قرار گرفت.
 
وی همچنین از تجهیز و افتتاح یک باب کتابخانه به این شیوه در یکی دیگر از مناطق کم‌برخوردار و محروم شیراز در سال گذشته خبر داد و پیرامون فعالیت‌های مرکز یادشده، گفت: «موسسه قلب‌های سبز شیراز» یک خیریه است که با بودجه و همت خیرین کتاب‌ها را تهیه کرده و به تجهیز مدارس در زمینه کتابخانه می‌پردازد. این مرکز خیریه در زمینه تامین داروی بیماران پروانه‌ای استان فارس هم فعالیت دارد و به رفع نیازهای این بیماران می‌پردازد. بیماران پروانه‌ای استان فارس به طور رایگان دارو و خدمات درمانی از این مرکز دریافت می‌کنند و حدود ۸۰ نفر از بیماران پروانه‌ای از مرکز قلب‌های سبز دارو دریافت می‌کنند.
 
به گفته سامانی، هزینه داروی این بیماران تحت پوشش بیمه نیست، بنابراین تا جایی که در توان موسسه  بوده اقلام مورد نیاز این بیماران تهیه می‌شود.
 
مدیر مرکز نیکوکاری قلب‌های سبز شیراز همچنین اعلام کرد: پیشتر هم به مناسبت آغاز سال تحصیلی، نوشت‌ابزار ۱۲۰۰ دانش آموز توسط این مرکز تامین و توزیع شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها