چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کتاب‌فروشان هم از کرونا ضربه می‌خورند و هم از تخفیف‌ ناشران

مهدی حسین‌زادگان، وضعیت بازار نشر کتاب را دچار دو گرفتاری شیوع کرونا و تخفیف‌های جشنواره‌ای ناشران دانست و این روش ناشران را مانع ادامه فعالیت کتاب‌فروشان ارزیابی کرد.

مهدی حسین‌زادگان، مدیر فروشگاه نشر ققنوس در گفت‌‌و‌گوبا خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره وضعیت کتابفروشی‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا بیان کرد: نمی‌توان از بازار کتاب صحبت کرد؛ چیزی از این بازار باقی نمانده است. تمایل مردم و همچنین مخاطبان کتاب به خرید آنلاین بعد از شیوع ویروس کرونا و البته تخفیف‌های بالای ناشران موجب شده تا همان اندک مشتری کتاب‌فروشی‌ها هم از بین برود.

وی افزود: تخفیف‌های جشنواره‌ای بالای 25 درصد ناشران در شرایط فعلی و البته با تاکید بر ارسال رایگان به در منازل و یا محل کار به کتابفروشی‌ها ضربه وارد کرده است.

حسین‌زادگان حمایت از کتاب‌فروشی‌ها در شب عید را ضروری دانست و گفت: همه تسهیلات و خدمات رایگان همچنین تخفیف‌های قابل‌توجه باید از سوی کتاب‌فروشی‌ها اعمال شود نه ناشران.

مدیر فروشگاه نشر ققنوس بیان کرد: در شرایط موجود، ورود ناشران به عرصه فروش کتاب به روش‌های مختلف از‌جمله فروش اینترنتی به معنای مسدود شدن همه مسیر‌ها برای ادامه فعالیت کتاب‌فروشان است. کتاب‌فروش با کاهش بخشی از سود، می‌تواند ارسال رایگان وتخفیف را برای مشتری در نظر بگیرد.

حسین‌زادگان، درباره تدبیر مجموعه ققنوس در وضعیت فعلی بازار نشر ادامه داد: فروش سایت ققنوس همچنان فعال است؛ البته ارسال رایگان و تخفیف نداریم اما برای مشتریان تلفنی فروشگاه که درخواست ارسال کتاب دارند، تخفیف اندکی در نظر گرفته شده است. هدف از پیش‌بینی این تخفیف، توجه به موضوع کاهش تردد مردم در خیابان‌‌هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها