یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
ایران با پشتوانه فرهنگی از بحران‌ها گذر کرده است

حسینی‌پور، فضای روانی متاثر از شیوع بحران کرونا را ناشی از انتشار اخبار مختلف در رسانه‌ها دانست و تاکید کرد: ایران از طوفان‌های بسیاری از‌جمله دوران دفاع‌ مقدس عبور کرده و از بحران کرونا هم عبور می‌کند.

نیکنام حسینی‌پور، مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با تاکید بر حفظ آرامش در جامعه با توجه به شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: تاریخ کهن و معاصر کشورمان نشان می‌دهد، ایران از طوفان‌ها و اتفاقات دشوار بسیاری از‌جمله دوران دفاع‌ مقدس عبور کرده است.

وی با اشاره به اضطراب جاری در سطح جامعه، افزود: به نظر می‌‌رسد فضای فعلی، متاثر از واکنش روانی مردم به انتشار انواع اخبار از کانال‌های مختلف است؛ بنابراین باید به مرجعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش و پزشکی توجه و تاکید شود.

حسینی‌پور با اشاره به پیشینه تمدنی و فرهنگی ایران، ادامه داد: بی‌تردید مردم ایران از بحران شیوع ویروس کرونا عبور خواهند کرد.  

مدیر‌عامل موسسه خانه کتاب گفت: شیوع ویروس کرونا در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آسیب‌ وارد کرده است؛ با وجود همه این مسائل شاید شرایط ایجاد شده، برکاتی نیز به همراه داشته باشد؛ آن‌چنان‌که می‌توان با نگاه به آینده در زندگی فرهنگی و اجتماعی خود اصلاحاتی را انجام دهیم.   
 
وی افزود: شاید بحران کرونا، زمینه‌ساز تجدید‌نظر در زیر‌ساخت‌های حوزه فرهنگ و همچنین نگاه مسئولان به مسائل فرهنگی شود.  در شرایط فعلی با ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، پایان بحران کرونا تسریع خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها