یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کتاب‌های پزشکی بیش از گذشته روی طاقچه گذاشته شد

صدوقی گفت: در دوران قرنطینه خانگی همکاری بیشتری با ناشرانی که کتاب‌های پزشکی و حوزه سلامت عمومی منتشر می‌کنند، داشتیم و بیش از هزار عنوان کتاب دانشگاهی از انتشارات پیام نور در طاقچه قرار دادیم.

محمد صدوقی، مدیر مسئول نرم افزار طاقچه در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره میزان توجه به کتاب‌های حوزه پزشکی از سوی این پلت‌فرم گفت: با توجه به اینکه تیم طاقچه در همه زمینه‌های موضوعی کتاب در بحران کرونا فعالیت خود را بیش از پیش ادامه داده است؛ اما با توجه به شرایط پیش آمده برای دسترسی راحت‌تر دانشگاهیان به منابع کتابی توجه جدی‌تری به این دست از کتاب‌ها به ویژه کتاب‌های پزشکی داشتیم.
 
وی افزود: طبق آمار، در کل از شروع دوران قرنطینه خانگی رشد پنج برابری در بازدیدکنندگان داشتیم که این در مورد کتاب‌های علمی هم صدق می‌کند.
 
صدوقی با اشاره به اهمیت کتاب‌های پزشکی در فرایند الکترونیک یا صوتی شدن گفت: در کل روند همیشگی طاقچه اینگونه است که ممنوعیت خاصی در بحث موضوعی برای ارائه کتاب به مخاطبان نداریم اما با توجه به فراخور زمان در دوره‌هایی با ناشران موضوعی همکاری بیشتری داشتیم.

 
وی گفت: در سه یا چهار ماهه گذشته، توجه ما به کتاب‌های پزشکی بیشتر بوده است و همکاری ما با این ناشران که کتاب‌های مربوط به سلامت و بهداشت عمومی را انتشار می‌دهند، افزایش یافت. برای مثال کتاب‌های انتشارات دکتر احمدی جزو پرمخاطب‌ها بود.
 
وی افزود: همچنین اغلب کتاب‌های درسی و دانشگاهی هم در طاقچه مورد توجه قرار گرفت که اغلب مربوط به انتشارات دانشگاه پیام نور می‌شد و مرتبط به همه رشته‌های دانشگاهی است که بیش از هزار عنوان کتاب را شامل می‌شد. در کل کتاب‌های پزشکی و پیام نور جزو آثاری بودند که ما در روزهای کرونایی توجه بیش از گذشته به آن‌ها داشتیم.
 
صدوقی گفت: یکی دیگر از کتاب‌هایی که مورد توجه تیم طاقچه قرار گرفت، در حوزه مراقبت از بیماری‌ها بود. برای مثال ناشری مانند کلید آموزش شش جلد کتاب خود را در این حوزه رایگان کرد که از طریق مجموعه طاقچه در اختیار مخاطبان قرار داده شده است.
 

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
    قیمت کتابها در این اپلیکیشن خیلی بالاست با این روند قطعا ریزش کتابخوان خواهند داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها