دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹
مرکز توسعه فناوری‌ و رسانه‌های دیجیتال مرجع بررسی صلاحیت ناشران کتاب صوتی برای حضور در نمایشگاه باشد

دامون آذری، از تصمیم مجریان نمایشگاه برای جانمایی ناشران الکترونیکی کنار ناشران کتاب کاغذی به فرآیند بررسی صلاحیت ناشران کتاب صوتی برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد.

دامون آذری، مدیر سایت کتاب‌های گویا(آدیولیب) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره جانمایی ناشران الکترونیکی کنار ناشران کتاب‌ کاغذی در سی‌و‌دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بیان کرد: از بیست‌و‌هفتمین دوره نمایشگاه کتاب تهران، پیگیر جانمایی در بخش ناشران عمومی بودیم و خوشحالم این مطالبه برای سی‌و‌سومین دوره محقق شد.
 
وی افزود: در نمایشگاه امسال، همراه سه ناشر برتر این حوزه بعد از پیگیری‌های بسیار، روز دوم نمایشگاه  در بخش ناشران عمومی غرفه داشتیم اما با وجود 400 عنوان محصول در غرفه 6 متری، موفق نشدیم حضور قابل‌توجهی داشته باشیم.  
 
آذری، درباره تخصیص غرفه به ناشران الکترونیکی ادامه داد: با توجه به اینکه براساس آمار تولید محصول و دریافت شابک به ناشران غرفه اختصاص پیدا می‌کند، یادآور می‌شوم، برای ناشران کتاب‌های صوتی هرچند شابک صادر می‌شود اما مرحله اعلام وصول وجود ندارد؛ به‌عبارت دیگر در جریان استعلام از بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب با توجه به اینکه اعلام وصول برای ناشران الکترونیکی تعریف نشده، عدد صفر نمایش داده خواهد شد.

به گفته وی، وجود این ایراد موجب می‌شود تا عدد واقعی از تعداد محصول در اختیار مجریان برگزاری نمایشگاه قرار نگیرد.             
 
مدیر سایت کتاب‌های گویا(آدیولیب) گفت: پیش‌تر معیار فقط شابک بود، راه دیگر استعلام از  بررسی جریان صدور  مجوز از سوی مرکز توسعه فناوری‌ و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ بنابراین یکی از دغدغه‌‌‌ها این است کدام نهاد مرجع بررسی وضعیت ناشران متقاضی حضور در نمایشگاه خواهد بود؟
 
آذری افزود: نباید فراموش کنیم، زمانی معیار قراردادن شابک برای تعیین متراژ غرفه رسمیت پیدا می‌کند که اعلام وصول نیز وجود داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنم یا اعلام وصول برای کتاب‌های صوتی تعریف یا مرکز توسعه فناوری‌ و رسانه‌های دیجیتال به‌عنوان مرجع شناخته شود.  
 
وی بیان کرد: مرکز توسعه فناوری‌ و رسانه‌های دیجیتال مرجع رسمی‌ و دقیق‌تری برای بررسی وضعیت فعالیت ناشران الکترونیکی است، بنابراین به نظر می‌رسد، اگر این نهاد برای مجربان نمایشگاه کتاب تهران معیار قرار گیرد بهتر است. 
 
مدیر سایت کتاب‌های گویا(آدیولیب) درباره برنامه حضور در سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه داد: در سال جاری حدود 70 عنوان کتاب صوتی جدید، تولید کرده‌ایم. امید‌واریم با اختصاص فضای مناسب بتوانیم به اهدافمان برسیم. فروش نمایشگاهی هدف اصلی حضور در نمایشگاه کتاب تهران نیست؛ بلکه معرفی مزایای کتاب صوتی را اصلی‌ترین هدفمان قرار داده‌ایم چراکه فروش 10 روزه نمایشگاه بر جریان فعالیت مجموعه آدیولیب تاثیری ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها