سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
عضویت رایگان در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی همزمان با آغاز دهه فجر

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی از عضویت رایگان در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی طی روز ۱۲ بهمن خبر داد.

منوچهر جعفری، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان غربی، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، عضویت در کتابخانه‌های استان آذربایجان‌غربی طی روز ۱۲ بهمن‌ماه جاری رایگان است.

وی افزود: ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی در آذربایجان غربی وجود داشته و عضویت رایگان با حضور شخص متقاضی و ارائه کارت شناسایی در کتابخانه‌ها میسر خواهد بود.

جعفری در ادامه سخنان خود گفت: آمار کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان یک میلیون و ۴۲۳ هزار جلد بوده و  ۴۰۳ هزار و ۲۸۷ نسخه کتاب در هشت ماهه اول سال جاری توسط ۶۷ هزار و ۳۷۱ نفر اعضای کتابخانه‌های استان به امانت برده شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی نیز در سال جاری یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۷۱ مورد بوده، اظهار کرد: تعداد ۳۲۸ دستگاه  رایانه در کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی به علاقمندان ارائه خدمات می‌کند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه ۷۱ کتابخانه عمومی نهادی، ۳۴ کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل در آذربایجان‌غربی وجود دارد، افزود: تعداد صندلی‌های کتابخانه‌های استان نیز چهار هزار و ۴۱۹ عدد است که در مساحت کلی ۴۵ هزار و ۸۳۹ متر مربع در اختیار مراجعه کنندگان قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کنند، تصریح کرد: علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌ها می‌توانند در اولین روز از ایام‌الله دهه فجر با مراجعه به نزدیک‌ترین کتابخانه محل سکونت خود، به صورت رایگان و فقط با پرداخت هزینه صدور کارت عضو کتابخانه‌‌های استان شوند.

وی برگزاری انواع مسابقات کتابخوانی، برگزاری نشست کتاب‌خوان تخصصی، برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، نقاشی روی بنر را از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی عنوان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها