دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵
ناشران دانشگاهی باید در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه نماینده داشته باشند

رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی ضمن انتقاد از بی‌توجهی به مطالبات ناشران دانشگاهی در نمایشگاه کتاب تهران، از برگزاری ​جلسه هم‌اندیشی با اعضای این انجمن خبر داد.

مرتضی زینعلی، رئیس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نشست‌ هم‌اندیشی ناشران دانشگاهی درباره نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی طی دو سال اخیر در تلاش بوده است تا با رایزنی‌های مختلف به‌ خواسته برحق بیش از450 ناشر دانشگاهی برای حضور حداقل یک نماینده نشر دانشگاهی در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران جامه عمل بپوشاند.
 
وی ادامه داد: این موضوع می‌تواند چالش‌ها و مشکلات این بخش از صنعت نشر را به گوش سیاست‌گذاران برساند و از این طریق در بهبود کیفیت برگزاری این بخش از نمایشگاه مفید و موثر باشد.
 
زینعلی با اشاره به پیگیری‌ها و گفت‌وگوهای مختلف عنوان کرد: متاسفانه نه‌تنها به این خواسته پاسخ داده نشده‌است؛ بلکه زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که حاکی از کمرنگ شدن نقش و جایگاه تشکل‌های فرهنگی تخصصی در برگزاری این رویداد فرهنگی هستیم.
 
وی تاکید کرد: از آنجایی که در سال‌های اخیر یکی از خواسته‌های اعضای ما حضور پررنگ و تاثیرگذار انجمن ناشران دانشگاهی به نمایندگی از ناشران دانشگاهی در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بوده است، می‌خواهیم شرایط پیش روی انجمن در نمایشگاه آتی را با ناشران دانشگاهی در میان بگذاریم.
 
زینعلی درباره هدف اصلی این نشست توضیح داد: قصد داریم در قالب این نشست از نظرات و پیشنهادات همکاران خود برای تصمیم‌گیری بهتر بهره‌مند شویم و امیدواریم برگزاری این نشست تاثیر مثبتی در روند کارها داشته باشد.
 
جلسه هم‌اندیشی ناشران دانشگاهی با موضوع سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکشنبه ۱۳ بهمن از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها