جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
عابدینی: مقدار یارانه بخش خارجی و شکل توزیع در نمایشگاه زودتر مشخص شود

مدیر انتشارات پارسیان معتقد است؛ اگر مقدار یارانه و شکل توزیع آن زودتر مشخص شود، ناشران می‌توانند با بررسی بیشتر و با توجه به نیاز مخاطب، کتاب‌های مورد نیاز جامعه علمی را به کشور بیاورند.

سعید عابدینی، مدیر انتشارات پارسیان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مطالبات خود از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عنوان کرد: با توجه به تجربیاتی که از سال گذشته وجود داشته، به‌نظر می‌رسد امسال کارهای نمایشگاه با برنامه‌ریزی بهتری جلو می‌رود؛ به‌طوری‌که جزوه مقررات و قوانین نمایشگاه مشخص شده است؛ در‌حالی‌که سال‌های قبل در روزهای اول نمایشگاه این جزوه منتشر می‌شد.
 
وی ادامه داد: آنچه در بخش خارجی اهمیت دارد و باید مشخص شود، شکل یارانه‌ها و تخصیص آن به مخاطبان است. از آنجایی که قرار است سامانه فروش متمرکز در همه بخش‌ها نمایشگاه اجرایی شود، معتقدم این موضوع می‌تواند به فروش بهتر کتاب و تقسیم مسیر درست یارانه‌ها کمک کند.
 
عابدینی با بیان اینکه این سیستم سال گذشته فقط در بخش بین‌الملل اجرایی شد، گفت: این سامانه در سایر بخش‌ها نبود اما امیدوارم امسال اجرای سراسری آن بخشی از مشکلات ناشران در بخش بین‌الملل را کاهش دهد؛ زیرا با اجرایی شدن این موضوع، بحث کتاب‌های متفرقه و افست کمرنگ‌ می‌شود و با این سامانه جلوی برخی تخلفات گرفته می‌شود.
 
وی همچنین درباره لزوم مشخص شدن میزان یارانه‌ها در بخش خارجی توضیح داد: موضوع دیگری که در بخش بین‌الملل مهم است و باید به آن توجه شود این است که یارانه‌ها و مقدار سوبسید باید از الان مشخص شود. امیدوارم معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی زودتر میزان یارانه را اعلام کنند.
 
به گفته عابدینی، این موضوع می‌تواند در ثبت سفارشات ناشران خارجی تاثیرگذار باشد؛ زیرا ناشران بر اساس میزان فروش و نیاز مخاطب سفارش‌ها را انجام می‌دهند و مشخص شدن میزان یارانه می‌تواند کمک موثری باشد.
 
مدیر انتشارات پارسیان با بیان اینکه اگر مقدار یارانه و شکل توزیع آن زودتر مشخص شود، شکل سفارشات ناشران و توزیع‌کنندگان تغییر می‌کند، توضیح داد: ناشران می‌توانند با تعیین این مقدار، با بررسی بیشتر و با توجه به نیاز مخاطب، کتاب‌های مورد نیاز جامعه علمی را به کشور بیاورند. در این زمینه تا قبل از حمل بخش نهایی سفارش ناشران به مقصد نمایشگاه کتاب تهران، اگر این میزان مشخص شود، می‌تواند به کیفیت بهتر برگزاری نمایشگاه کمک کند.
 
وی همچنین درباره جانمایی بخش ناشران خارجی گفت: مدیریت این بخش تجربه خوبی دارد و می‌تواند استانداردهای نمایشگاه بین‌المللی را در بخش خارجی پیاده کنند. بخش خارجی نمایشگاه سی‌و‌دوم نسبت به سال‌های قبل از آن از نظر غرفه‌آرایی و چیدمان در شرایط بهتری بود و قطعا امسال با استفاده از تجربه سال‌ قبل بهتر هم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط