دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
تجلیل از خادمان و مروجان کتاب و کتابخوانی استان سمنان در دهه فجر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، تجلیل از خادمان و مروجان کتاب و کتابخوانی و مولفان و نویسندگان در قالب دوسالانه کتاب سمنان را از مهمترین برنامه‌های این اداره‌کل در دهه فجر امسال برشمرد.

علی‌اصغر فضیلت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، گفت: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه و پیشرفت جوامع نقشی انکارناپذیر است تا جایی که کارشناسان رشد و بالندگی را با تعداد کتابخانه‌ها، تولیدات کتاب، تیراژ کتاب، میزان سرانه مطالعه ملت‌ها مقایسه می‌کنند.

وی ضمن بیان اینکه همه اذعان دارند در انتقال اندیشه و تفکر هیچ ابزاری به اندازه کتاب نتوانسته مورد استفاده انسان‌ها قرار بگیرد، یادآور شد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به‌عنوان متولی فرهنگ، ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و نوشتن را در دستور کار خود قرار داده و این مسئله همواره از مقوله‌های قابل توجه فرهنگی و ترویج آن در جامعه ضروری است.

فضیلت در ادامه، برگزاری جشنواره فیلم فجر در سمنان و اکران چهار فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی، برگزاری دوسالانه کتاب استان سمنان، برپایی جشن انقلاب در مساجد و برگزاری نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی و هنری را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در ایام الله دهه فجر امسال اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به مشارکت معاونت‌ها، دفتر قرآن و عترت، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و انجمن‌ها و موسسه‌های فرهنگی هنری این استان به همراه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها در برگزاری این ویژه برنامه‌ها گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ۲۰ عنوان برنامه، موسسه‌های فرهنگی قرآنی تحت پوشش ۱۷ عنوان برنامه، معاونت امور هنری و سینمایی این اداره‌کل قریب ۱۰ عنوان برنامه، معاونت فرهنگی و رسانه‌ای 4 برنامه و شهرستان‌ها بیش از ۵۰ عنوان برنامه را برای بزرگداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی تدارک دیده‌اند.

وی گفت: معاونت امور هنری و رسانه‌ای نیز برگزاری جشنواره فیلم فجر، اجرای صحنه‌ای موسیقی توسط آموزشگاه‌های آزاد، برنامه‌ای در خصوص سفال و سرامیک سمنان با مشارکت شهرداری را به عنوان مهمترین برنامه‌ها در دستور برگزاری دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری از جمله کاریکاتور ، شب شعر، راه‌اندازی کاروان انقلاب، نشست‌های بصیرتی انقلاب، ویژه برنامه ۱۰ شب ۱۰ مسجد، نمایشگاه دستاوردهای کانون‌ها و مساجد و نیز گام دوم انقلاب را می‌توان نام برد.

فضیلت افزود: دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز امسال با دو عنوان برنامه شامل رونمایی و اکران چهار فیلم با موضوع آسیب‌های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و تجلیل از مروجان فرهنگ عمومی در برگزاری ویژه برنامه‌های دهه فجر مشارکت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها