جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
نگاه کمیت‌گرا به خانه‌موزه‌ها، آفت حوزه فرهنگ است

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: کمیت‌گرایی از گذشته، فرهنگ را تهدید می‌کرده و می‌کند. صرف نگاه کمیت‌گرا به افتتاح خانه‌موزه‌‌ها کافی نیست؛ بلکه این مراکز باید به بهره‌برداری کافی نیز برسند.

احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به افتتاح خانه‌‌موزه نویسندگان، شاعران شخصیت‌های ملی و مفاخر ایران بیان کرد: خانه‌موزه‌ها باید مراکزی برای گردهمایی، همدلی و گفت‌وگو اهالی فرهنگ و هنر باشند. باید قبل از افتتاح باب‌های جدیدی از خانه‌موزه‌ها، به بهره‌برداری مفید آن‌ها بیاندیشیم و موانع فعالیت این کانون‌های فرهنگی را برطرف کنیم.

وی افزود: درحال حاضر، خانه موزه‌های بسیاری در تهران وجود دارد که فراموش شده و فعالیتی ازآن‌ها دیده نمی‌شود؛ بنابراین باید به این امر توجه کرد که نباید صرفا در افتتاح خانه‌موزه‌ها شتاب داشت؛ بلکه باید به جوانب فعالیت آن هم توجه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نگاه شتاب‌زده و کمیت‌گرا از آفت‌های برنامه‌ریزی‌های فرهنگی است، بیان کرد: کمیت‌گرایی از گذشته، فرهنگ را تهدید می‌کرده و می‌کند. صرف نگاه کمیت‌گرا به افتتاح خانه‌موزه‌ها کافی نیست؛ بلکه این مراکز باید به بهره‌برداری کافی نیز برسند.

مسجدجامعی به چگونگی اداره مراکز فرهنگی، از جمله خانه‌موزه‌ها پرداخت و تأکید کرد: لازم است اداره مراکز فرهنگی و خانه‌موزه‌ها به‌صورت متمرکز انجام شود و نظارت کافی بر عملکرد آن‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: این که مدیریت مراکز فرهنگی به‌حال خود رها باشد، نه تنها به نتیجه‌ای که باید برسد، نخواهد رسید؛ بلکه با زیان فرهنگی و حتی اقتصادی هم مواجه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها