دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹
طرح راسته کتاب درصورت موافقت اعضای صنف اجرایی خواهد شد

مسجد جامعی بیان کرد: اگر این طرح به تایید صنف و اهالی حوزه کتاب برسد، مشکلی برای اجرایی شدنش وجود نخواهد داشت.

احمد مسجد‌جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره حمایت شورای اسلامی شهر تهران از اجرای طرح راسته کتاب بیان کرد: ما نمی‌توانیم برخلاف نظر ناشران و کتاب‌فروشان، طرح راسته کتاب را اجرا کنیم؛ چراکه نظر صنف در این‌باره بسیار مهم و تاثیرگذار است. اگر این طرح به تایید صنف و اهالی حوزه کتاب برسد، مشکلی برای اجرایی شدنش وجود نخواهد داشت.

وی افزود: در شرایط کنونی جامعه، تمامی فعالیت‌های اجتمای با رکود و افت مواجه شده‌است و البته این فشار در حوزه کتاب بیشتر از دیگر حوزه‌ها نمود دارد. کار کتاب‌فروشی با فداکاری همراه است و اگر تمامی کتاب‌فروشان به کار دیگری مشغول شوند، بازار بهتری خواهند داشت.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کار کتاب‌فروشی، فعالیت ثمربخشی را در جامعه ایجاد می‌کند، گفت: اهالی بازار کتاب، همگی از این ظرفیت روحی و ذهنی برخوردار هستند و به این مسأله آگاهی دارند؛ چراکه فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌فروشی، تاثیرات مثبت و موثری در جامعه دارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعضای دو صنف درباره طرح‌های صنایع دستی و راسته کتاب دیدگاه‌های موافق و مخالفی دارند، عنوان کرد: در طرحی که به‌تازگی مبنی بر ادغام دو طرح راسته کتاب و گذر صنایع دستی انجام شد، باید به این موضوع هم توجه کرد که اهالی این دو حوزه و مردم خواهان چه چیزی هستند؛ چراکه گاهی اجرای این طرح‌ها (راه اندازی راسته کتاب) سبب تضعیف فعالیت این قشر خواهد شد.

وی ادامه داد: رضایت صنف مرتبط با این طرح‌ها اهمیت بسیاری دارد و در اجرای برخی طرح‌ها خود اهالی صنف مخالف افتتاح‌شدن طرح هستند.

مسجدجامعی تاکید کرد: باید براساس دیدگاه و نظر اهالی صنف و مردم تصمیم به انجام این اقدامات بگیریم؛ چراکه طرح‌ها درصورتی به نتایج مطلوبی خواهند رسید که جامعه و اهالی این حوزه موافق آن باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها