سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
شرکت بیش از 8000 نفر در مسابقه کتابخوانی آثار رهبر انقلاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان از شرکت 8120 نفر در مسابقه کتابخوانی با موضوع آثار رهبر انقلاب خبر داد و گفت: برگزیدگان این مسابقه فردا 25 دیماه در مراسمی معرفی و تجلیل می‌شوند.

محمد عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان اظهار کرد: بعد از اعلام فراخوان مسابقه کتابخوانی آثار مقام معظم رهبری، با استقبال خوب مردم کتابخوان مواجه شدیم و با پایان یافتن مهلت شرکت در این مسابقه هشت هزار و 120 نفر متقاضی شرکت در آن شدند.

وی با اشاره به آثار معرفی شده به این مسابقه کتابخوانی، عنوان کرد: در این مسابقه ۵ کتاب از آثار مقام معظم رهبری شامل «دغدغه‌های فرهنگی»، «کار باید تشکیلاتی باشد»، «ژرفای نماز»، «مطلع عشق» و «بیانیه گام دوم انقلاب» معرفی شده بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شد که شرکت‌کنندگان در این مسابقه کتابخوانی فقط از داخل استان باشند، افزود: بعد از بررسی آثار رسیده، خوشبختانه برگزاری این مسابقه با استقبال گسترده مردم سایر استان‌ها نیز مواجه شد که از این تعداد 5943 نفر از استان و 2177 نفز نیز از خارج استان بوده‌اند.

عبدالملکی به مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این مسابقه کتاب‌خوانی اشاره کرد و افزود: این مراسم با حضور مسئولان، علاقمندان و برگزیدگان فردا چهارشنبه، 25 دیماه سال جاری راس ساعت 10 صبح در سالن اجتماعات کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای در سنندج برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی را ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ارتقای شاخص سرانه مطالعه عنوان کرد و افزود: آشنایی با آثار مقام معظم رهبری به‌ویژه در رابطه با سبک زندگی ایرانی اسلامی و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در برگزاری این مسابقه کتاب‌خوانی مورد توجه بوده است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی با بهره‌مندی از منابع و آثار مهم و اثرگذار یکی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به‌منظور ترویج فرهنگ مطالعه است، یادآور شد: همکاری و مشارکت نهادها و سازمان‌ها در برگزاری هر چه‌بهتر چنین برنامه‌های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها