دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
تغییر زمان برگزاری نمایشگاه کتاب همدان یک مطالبه عمومی است

فرماندار همدان در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه استانی کتاب همدان، از پیگیری موضوع تغییر زمان برپایی این نمایشگاه به عنوان مطالبه‌ای عمومی در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان روزهای پایانی فعالیت خود را می‌گذراند و برخلاف روزهای نخست استقبال از آن رو به افزایش است.

فرماندار همدان که در روز نخست برای افتتاح نمایشگاه آمده و از غرفه‌ها به‌صورت اجمالی بازدید کرده بود، روز گذشته هم به به محل برپایی نمایشگاه آمد تا کتاب‌های مورد نظر خود را تهیه کند. حسین افشاری که به همراه فرزند خود به نمایشگاه کتاب همدان آمده بو، در میانه این بازدید از غرفه خبرگزاری ایبنا در نمایشگاه هم بازدید کرد و با ما درباره نمایشگاه به گفت‌وگو نشست.

فرماندار همدان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهیمن نمایشگاه کتاب همدان، بیان کرد: چندین سال بود که نمایشگاه کتاب همدان برگزار نشده بود امسال با پیگیری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همراهی و همکاری ناشران استانی و کشوری، برپا شد. باید اذعان کرد که دومین رویداد فرهنگی مهم سال‌جاری همدان، پس از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، نمایشگاه بزرگ کتاب همدان است.

افشاری ضمن اشاره به استقبال کم بازدیدکنندگان در دو روز نخست نمایشگاه، در عین حال گفت: امروز حدود 4 ساعت از غرفه‌های مختلف بازدید کردم و خوشبختانه شاهد استقبال و خرید کتاب از سوی بازدیدکنندگان بودم؛ یکی از تفاوت‌های نمایشگاه کتاب با کتابفروشی‌ها و سایر رویدادهای مقطعی این است که علاوه بر آشنایی با تازه‌های نشر، هزاران کتاب با سلایق و موضوعات مختلف برای سنین متفاوت در کنار هم وجود دارد که از آن می‌توان بهره برد. علاوه بر آن تخفیف‌های مناسبی برای نمایشگاه در نظر گرفته شده غرفه‌های مختلف از 10 تا 50 درصد تخفیف ارائه می‌کردند که از نظر اقتصادی کمک خوبی برای خریداران است.

فرماندار همدان با بیان اینکه به عنوان یک مسئول و خدمت گذار مردم در استان همدان تلاش ما بر این است که زمان برگزاری نمایشگاه کتاب ثابت شود، ادامه داد: به امید خدا زمان برگزاری نمایشگاه را به حوالی مهرماه و اواخر شهریور که ابتدای سال تحصیلی است تغییر خواهیم داد که دانش آموزان و دانشجویان بتوانند از آن بهره ببرند و به عنوان یک رویداد دائمی در نظر بگیریم که همه از نیمه دوم شهریور تا نیمه اول مهر منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب همدان باشند. این را به عنوان یک مطالبه عمومی هم مطرح می‌کنیم.

افشاری افزود:  استقبال از سوی ناشران خیلی خوب بود اگر این استقبال تداوم پیدا کند در سال آینده ما می‌توانیم از ناشران کشور‌های دیگر هم دعوت کنیم و شاهد حضورشان باشیم. به عنوان یک کاری که زمین مانده بود و دوباره احیا شد بسیار حائز اهمییت است و جای قدردانی دارد.

وی یادآور شد: شخصا به مطالعه بسیار اهمیت می‌دهم و روزانه حدود 3 تا 4 ساعت مطالعه را در برنامه خود گنجانده‌ام اگر حسب اتفاق و برنامه‌های پیش آمده از برنامه مطالعه خود باز بمانم در اولین روز تعطیل زمان از دست رفته را جبران خواهم کرد.

افشاری با اشاره به اینکه طی این 4 ساعت و بازدید از نیمی از غرفه‌ها 36 کتاب خریده است، ادامه داد: عمده این کتاب‌ها با عنوان‌های معرفتی، قوانین و مقررات، رمان‌های اجتماعی و رمان‌هایی حول محور تغییر و تحول‌هایی که در دنیا و همچنین موضوعات مرتبط با علم‌النفس و انسان شناسی، همچنین دو عنوان کتاب هم درباره مولوی خریدم.

فرماندار همدان در پایان گفت: از همشهریانم می‌خواهم از زمان باقی مانده استفاده کنند این فرصت را غنمیت بشمارند هم بازدید داشته باشند هم بخشی از وقت و سرمایه خود را اختصاص به کتاب و توسعه علمی و فرهنگی خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها