پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳
نمایشگاه کتاب همدان؛ متقاضی 600 ناشر، ظرفیت 200 غرفه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کتاب این استان از 18 دیماه، گفت: ظرفیت محل برگزاری نمایشگاه 200 غرفه است؛ این در حالی است که 600 ناشر متقاضی حضور در نمایشگاه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان همدان از ۱۸ تا ۲۳ دیماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود.

احمدرضا احسانی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: با توجه به ظرفیت موجود محل برگزاری نمایشگاه که 200 غرفه است، 200 ناشر از میان 600 ناشر متقاضی جهت استقرار در نمایشگاه کتاب انتخاب خواهند شد.

وی افزود: 90 ناشر حوزه کودک و نوجوان متقاضی شرکت در نمایشگاه کتاب همدان هستند که قطعا ناشران برتر برای حضور در نمایشگاه انتخاب خواهند شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اعلام حدود 30 غرفه را برای ناشران استان همدان در نظر گرفته‌ شده است، گفت: طی دو روز گذشته 17 ناشر و کتاب‌فروشی متقاضی شرکت در نمایشگاه بودند که غرفه‌های آنان مشخص شد. به‌عنوان امتیازی ویژه، بهترین جانمایی برای ناشران همدان در نظر گرفته شد تا ترغیب شوند و در نمایشگاه حضور پیدا کنند.

احسانی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خانه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرکدام ۱۰ درصد جهت بن تخفیف اختصاص داده‌اند و اتحادیه ناشران هم ۱۰ درصد برای تخفیف کتاب در نظر گرفت که این، تخفیف را به ۳۰ درصد می‌رساند که البته قابل افزایش هم هست. به دنبال این هستیم که تسهیلاتی برای گروه‌هایی مثل دانشجویان، دانش‌آموزان و طلاب در نظر بگیریم تا سهمیه بیشتری جهت بن تخفیف خرید کتاب دریافت کنند.

احسانی ادامه داد: برنامه ساعات صبح ویژه دانش آموزان برگزار می‌شود. با اداره‌ کل آموزش‌پرورش استان هماهنگ شده است که دانش‌آموزان جهت بازدید مراجعه کنند و در نمایشگاه حضور داشته باشند و بعدازظهر هم می‌توانند با خانواده‌هایشان حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: تجلیل از ناشران نمونه استان، مولفین برتر در سال ۹۸، نقد کتاب، رونمایی از کتاب، گردهمایی و کارگاه آموزش چاپخانه‌داران و ناشران در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد. در برنامه‌ای فرهنگ شهرشتان‌های مختلف به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی به بازدیدکنندگان شناسانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه سازمان‌هایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره‌کل آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، صداوسیما، شهرداری و نهاد کتابخانه‌های عمومی در نمایشگاه حضور دارند، افزود: مشارکت آنان در اجرای برنامه‌ها به صورت جدی پیگیری می‌شود؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برنامه‌های ویژه کودک و نوجوانان را در حوزه کتاب دارد، دانشگاه‌ها امور مرتبط با کتاب‌های دانشگاهی و کمک آموزشی را خواهند داشت؛ همچنین به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان غرفه بزرگی اختصاص داده شده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: به دنبال افزایش ظرفیت استان در زمینه تسهیلات لازم برای خرید کتاب توسط مردم هستیم که استاندار همدان تاکید دارند که این تسهیلات به‌گونه‌ای ارائه شود که مردم بتوانند با توجه به گرانی کتاب با تسهیلات بیشتر به‌ویژه‌ در بن اختصاص یافته، کتاب‌های مورد نیاز و مورد علاقه خود را تهیه کنند.

احسانی در پایان اظهار کرد: از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مولفین و نویسندگان مطرح استان‌های همجوار نیز دعوت کرده‌ایم که ضمن بازدید از نمایشگاه کتاب استان همدان، در برنامه‌های جنبی آن نیز حضور پیدا کنند. به‌علاوه پیگیر دعوت از مولفین کتاب‌هایی هستیم که در سال 1398 در سایر استان‌ها منتشر شده‌اند تا از این طریق آثارشان معرفی شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها