چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱
مشارکت ایران و ترکیه برای تشکیل انجمن منطقه‌ای چاپ خاورمیانه

رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ گفت: امیدواریم در سیستم اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری‌های مشترک در حوزه چاپ و ایجاد زمینه‌های ارزآوری شرایط دشوار کشور را به فرصت تبدیل کنیم.

بابک عابدین، رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مقدمات راه‌اندازی و تاسیس انجمن منطقه‌ای چاپ خاورمیانه، عنوان کرد: مقدمات تشکیل این انجمن از اوایل امسال طی رایزنی با فعالان چاپ و بسته‌بندی کشورهای منطقه آغاز شد و در این ماه‌ها صحبت‌های زیادی با چاپخانه‌داران ترکیه و عراق برای این کار داشتیم.
 
وی ادامه داد: در این زمینه قرار شده است که گام نخست تشکیل انجمن منطقه‌ای چاپ خاورمیانه با کشور ترکیه برداشته شود، یعنی اعضای اصلی انجمن ترکیه و ایران باشند و اگر به نتیجه برسد با سایر کشورها نیز مشارکت شود.
 
عابدین با اشاره به اهمیت محوریت ایران و ترکیه در این انجمن، توضیح داد: با توجه به اینکه در منطقه کشوری قوی در حوزه چاپ به‌شمار می‌آییم، تصمیمات بر این است که کارهای ابتدایی را آغاز کنیم و در چارچوب همکاری‌های مشترک با کشورهای افغانستان و عراق نیز همکاری داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه پتانسیل خوب و مناسبی برای ایجاد این انجمن در اختیار دارند، گفت: به عنوان مثال کشور سوریه بازار خوبی برای کار دارد و بسیاری از چاپخانه‌داران در کشور با توجه به توانمندی‌های خود می‌توانند از بازار موجود در این کشور بهره‌مند شوند.
 
عابدین درباره بازارهای هدف پیش روی این انجمن نیز گفت: ما بازار کشورهایی چون ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان را پیش روی خود دیده‌ایم و حتما در آینده به سراغ آن‌ها می‌رویم و حتی در چشم‌انداز طولانی به بازار پاکستان و اندونزی نیز توجه خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه برای بررسی این موضوع در هفته‌ آینده سفری به ترکیه خواهیم داشت، تاکید کرد:‌ روند فعالیت اقتصادی در کشور ما طی سال‌های اخیر اقتصاد مقاومتی است و ما نیز تلاش داریم بتوانیم در سیستم اقتصادی با سرمایه‌گذاری‌های مشترک در صنعت چاپ و ایجاد زمینه‌های ارزآوری شرایط دشوار را به فرصت تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها