چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
احتمال کمبود زینک در آستانه سی‌وسومین نمایشگاه کتاب

مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان با اشاره به احتمال کمبود زینک در بازار گفت: از زینک‌های دولتی که در میان لیتوگرافان و چاپخانه‌داران توزیع شده تنها سه یا چهارصد باقی مانده است.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به عرضه و توزیع زینک دولتی در میان لیتوگرافان و چاپخانه‌داران گفت: زینک، کالایی استراتژيک در صنعت چاپ کشور به‌شمار می‌آید که کمبود آن در فعالیت دست‌اندرکاران این حوزه، خلل جدی ایجاد می‌کند.
 
وی ادامه داد:‌ اگرچه کاغذ و توزیع آن نیز اهمیت دارد اما مسئولان باید به زینک هم توجه داشته باشند تا به موقع و با قیمت مناسب به‌دست اهالی چاپ و نشر برسد.
 
شجاع با بیان اینکه از زینک‌های دولتی تنها سه تا چهار درصد باقی مانده است، عنوان کرد: این موضوع احتمال کمبود زینک را با توجه به اینکه در ماه‌های پایانی سال قرار داریم، افزایش می‌دهد و باید برای تامین آن چاره‌ای اندیشید.
 
وی از ارسال نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رسیدگی به این موضوع خبر داد و افزود: در این نامه از وزیر خواسته‌ام به حوزه زینک و واردات آن نیز برای اهالی چاپ و نشر توجه داشته باشد تا بتوانیم این کالا را به موقع تامین کنیم.
 
شجاع نزدیک شدن به نمایشگاه کتاب و نیاز ناشران به زینک را یکی از دلایل فوری بودن این موضوع دانست و گفت: امسال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به دوره‌های قبل زودتر برگزار می‌شود و اکنون بسیاری از فعالان این حوزه به دنبال چاپ کتاب‌های خود هستند و کمبود زینک ممکن است در کار آن‌ها خلل ایجاد کند.
 
وی با اشاره به مناسب بودن قیمت زینک‌های دولتی که از طریق تعاونی توزیع می‌شد، توضیح داد: ما هر ورق زینک درجه یک باکیفیت را ۱۱ هزار تومان می‌فروختیم در حالی که در بازار آزاد زینک‌های درجه دو و سه به قیمت ۲۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و همین تفاوت قیمت به فعالیت همکاران صدمه می‌زند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها