یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
طرح «شنبه‌های با کتاب» گامی در جهت ترویج کتابخوانی در بین عموم مردم است

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد با اشاره به اجرای نشست «شنبه‌های با کتاب» در مساجد این استان، گفت: این طرح گامی در جهت ترویج کتابخوانی در بین عموم مردم است.

حجت الاسلام مظفر سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، گفت: طرح «شنبه‌های با کتاب» همزمان با سراسر کشور در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان یزد اجرا می‌شود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد ادامه داد: هدف از اجرای این طرح در سطح کشور و به ویژه استان یزد شامل ترویج فرهنگ مطالعه، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد، احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی، تعیین روش صحیح کتابخوانی متناسب با نیازها و خلاهای فکری و اندیشه‌ای جامعه است.

وی ادامه داد: کتاب‌ها بر اساس نیاز محلات و مساجد انتخاب می‌شوند و در گزینش و معرفی مختار هستند، به عبارت بهتر محدودیتی در این باره اعمال نشده و با توجه به نیاز محله و ذائقه مخاطب که بیشتر بر گروه سنی کودک، نوجوان و جوان متمرکز است، کتاب‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: این طرح در مساجد به صورت خودجوش برگزار می‌شود که توسط هیات امنا و امام جماعت مساجد و حمایت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان یزد پیگیری می‌شود.

وی گفت: ما در سطح استان یزد بیش از 820 کانون فرهنگی هنری داریم که در طرح «فهما» نیز فعالیت‌های «شنبه‌های با کتاب» را ثبت و اطلاع رسانی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط