یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
جهانگیری: تخصیص متراژ و جانمایی غرفه‌ها عادلانه باشد

مدیر نشر حافظ گفت: در جانمایی و چیدمان غرفه‌های ناشران بخش عمومی به قوانین و آیین‌نامه نمایشگاه بین‌المللی استناد شود تا مساوات و عدالت رعایت شود.

عباس جهانگیری، مدیر نشر حافظ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به مطالبات خود به‌عنوان یک ناشر از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هر سال قوانین و آئین‌نامه نمایشگاه از سوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه اعلام می‌شود اما برپایی بهتر این رویداد فرهنگی در گروی اجرای دقیق و منصفانه قوانین است.
 
وی ادامه داد: اگر به قوانین آئین‌نامه نمایشگاه استناد شود، عدالت و مساوات در چیدمان و جانمایی ناشران در سالن شبستان رعایت خواهد شد و کسی هم معترض نخواهد بود.
 
جهانگیری با بیان اینکه به نظر می‌رسد هرسال جانمایی‌ها آنچه اجرا می‌شود با آنچه بر روی کاغذ آمده متفاوت است، عنوان کرد: گاهی دیده می‌شود غرفه‌هایی با متراژهای بزرگ فقط به یک‌سری از ناشرانن اختصاص دارد و غرفه‌های کوچک‌تر به ناشران دیگر که این مساله متضاد با قوانین است.
 
وی یادآور شد: واگذاری غرفه‌ها، طبیعتا باید به تناسب میزان کتاب‌های ناشر و حروف الفبا انجام شود اما بارها شاهد بوده‌ایم که حروف الفبا رعایت نمی‌شود و این موضوع، سردرگمی مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه را به‌همراه دارد.
 
جهانگیری با بیان اینکه انتظار ما این است قوانین به شکلی اجرا شود که ظلمی به ناشران نشود، ادامه داد: ما در نمایشگاه کتاب گاهی ناشرانی را می‌بینیم که خودشان هیچ کتاب جدیدی منتشر نکرده‌اند اما به‌سراغ آثار پرفروش ناشران دیگر رفته‌اند و کپی آن‌ کتاب‌ها را عرضه کرده‌اند که حضور این افراد باید بررسی شود.
 
وی افزود: گاهی هم ناشرانی به نمایشگاه می‌آیند که در اصل توزیع‌کننده و پخشی هستند و کتاب ناشران دیگر را برای عرضه به نمایشگاه می‌آورند که به حضور این افراد و میزان واگذاری غرفه‌ به آن‌ها هم باید پرداخته شود.
 
به گفته جهانگیری، نباید به‌گونه‌ای باشد که کتاب‌های تکراری از ناشران در غرفه‌های مختلف عرضه شود؛ بلکه باید نظارت دقیق و بیشتری بر حضور ناشران در نمایشگاه انجام شود تا عدالت برقرار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط