دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
دستاوردهای انجمن ناشران دانشگاهی در فرانکفورت2019

آشنایی با دستاوردها و تجربیات ناشران دانشگاهی بین‌المللی و دیدار با ناشران دانشگاهی کشورهای مختلف از جمله دستاوردهای حضور انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در هفتادویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت به شمار می‌آید.

مریم رونق، مسئول گروه بین‌الملل انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به چهارمین سال حضور انجمن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عنوان کرد: هدف اصلی حضور این انجمن در نمایشگاه، انتقال دستاوردهای جدید نشر در حوزه دانشگاهی و علمی و برقراری ارتباط با انجمن‌های دانشگاهی دنیا است.
 
وی ادامه داد: در این زمینه امسال در برنامه‌ریزی‌ها بر انتقال تجربیات ناشران خارجی به ایرانی تمرکز کردیم و در 12 نشست اصلی نمایشگاه در دو بخش دانشگاهی و علوم اطلاعات و کارگاهی دستاورهای آموزشی شرکت داشتیم.
 
رونق با اشاره به موضوعاتی که در این نشست‌ها عنوان شدند، افزود: یکی از موضوعات، بحث چاپ بر اساس درخواست یا نیاز مشتری و اهمیت نشر دیجیتال و انبارداری صفر بود که راهکارهای جدیدی در این زمینه ارائه شد. همچنین موضوع جذاب دیگر درباره کتاب‌های صوتی دانشگاهی بود.
 
وی یادآور شد: بازاریابی درباره راهکارهای جذب مشتری در حوزه کتاب‌های دانشگاهی و آموزشی نیز یکی دیگر از موضوعات این نشست‌ها بود و مباحثی نیز درباره مجلات دانشگاهی و نقش هوش مصنوعی در نشریات و آرشیوهای قدیمی طرح شد.
 
رونق با بیان اینکه حضور در یک کنفرانس نیز از دیگر فعالیت‌های این انجمن هم‌زمان با نمایشگاه کتاب فرانکفورت بود، گفت: حضور در کنفرانس سالانه فدراسیون کتابفروشان نیز یکی از این برنامه‌ها بود که امسال موضوع این کنفرانس، چالش‌های توزیع و فروش ناشران بود و به نکته‌های ارزشمندی در آن پرداخته شد.
 
وی با بیان اینکه معرفی دستاورد و تجربیات ناشران دانشگاهی بین‌المللی به ناشران داخلی از جمله اولویت‌های این انجمن است، تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در جشنواره ملی نشر دانشگاهی که امسال همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود، این دستاوردها به ناشران داخلی منتقل کنیم.
 
رونق همچنین به دیدار و ملاقات‌هایی با ناشران خارجی اشاره کرد و گفت: یکسری تعاملات و مذاکرات اولیه با چند ناشر دانشگاهی آمریکایی برای مبادله رایت داشتیم که امیدواریم در آینده نزدیک به نتیجه برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها