سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
درخواست اتحادیه قابل احترام است اما ناشران تنها ذی‌نفعان نمایشگاه کتاب نیستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر درباره درخواست ناشران مبنی‌بر ماندن نمایشگاه کتاب در مصلی گفت:‌ باید سعی کنیم همه ذی‌نفعان در انتخاب مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیده شوند.

محمد‌جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره مکاتبه رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر جلوگیری از تغییر مکان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران بیان کرد: سال گذشته نیز این موضوع طرح شده بود اما باید تاکید کنم، ناشران تنها ذی‌نفعان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیستند.
 
وی افزود: به درخواست ناشران احترام می‌گذاریم و باید به آن‌ها توجه داشته باشیم؛ اما بازدید‌کنند‌گان، مردم گله‌مند اطراف مصلی و همچنین مسائل ترافیکی هم باید مورد بررسی قرار بگیرد.
 
حق‌شناس تاکید کرد: باید سعی کنیم همه ذی‌نفعان در انتخاب مکان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دیده شوند. 
 
هفته گذشته هومان حسن‌پور، رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران با ارسال نامه‌ای به اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری را رسانه‌‌ای کرد. در این نامه، طومار درخواست 400 ناشر متقاضی حفظ مصلی امام‌خمینی(ره) به‌عنوان محل برگزاری سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز ارائه شده بود.

در‌حالی رئیس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران، مخالفت ناشران با برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب را در قالب ارسال طومار رسانه‌ای کرد که پیش‌تر در روز زبان و ادب پارسی، محمد‌جواد حق‌شناس در پاسخ به پرسش ایبنا گفته بود: بی‌تردید شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بهترین مکان است. (اینجا بخوانید)  
     
وی همچنین از مذاکره اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با بخش خصوصی برای جذب سرمایه‌گذاری در شهر آفتاب سخن گفت: سال گذشته 60 تا 70 میلیارد تومان برای تامین زیر‌ساخت‌های شهر آفتاب اختصاص پیدا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها