شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
افتتاح شعبه آژانس ادبی پل در استانبول

جعفری‌اقدم از تاسیس شعبه آژانس ادبی پل در شهر استانبول، به منظور تسهیل تبادلات مالی و بهبود ارتباط با ناشرهای خارجی خبر داد.

مجید جعفری‌اقدم، مدیر آژانس ادبی پل، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از تاسیس شعبه این آژانس در کشور ترکیه و شهر استانبول خبر داد و گفت: در مراودات خود با ناشرهای خارجی دو مشکل عمده داشتیم، یکی اینکه بعضی از ناشرها عضو نبودن ایران در کپی‌رایت را بهانه می‌کردند و نمی‌توانستند با ما کار کنند، اما وقتی که بتوانیم بعضی کتاب‌هایمان را از شعبه استانبول مطرح کنیم و از اینجا با ناشرها ارتباط بگیریم، دامنه ارتباطات ما بیشتر خوهد شد.

او ادامه داد: مطمئنم با فعالیت آژانس ادبی پل در یکی از شهرهای کشور ترکیه، ناشرهای بیشتری جذب بازار ایران می‌شوند و تمایل بیشتری به خرید رایت کتاب‌های ایرانی خواهند داشت.

مدیر آژانس ادبی پل در بیان مشکل دوم ارتباط‌‌های بین‌المللی نشر، عنوان کرد: مشکل دیگر انتقال مالی بود. واریز و دریافت پول از طریق بانک‌های ایرانی و صرافی‌ها برای ما مشکلاتی پیش آورد که از طریق بانک‌های کشور ترکیه می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

افتتاح نخستین شعبه آژانس ادبی ایرانی خارج از ایران
جعفری‌اقدم استفاده از بازار بالقوه نشر ترکیه را هدف دیگر افتتاح شعبه آژانس ادبی پل در ترکیه اعلام کرد و ادامه داد: ارتباطات ما با این بازار کم است و می‌خواهیم توجه ویژه‌ای به بازار نشر این کشور داشته باشیم تا بتوانیم کتاب‌های ایرانی را در این بازار مطرح و بعضی کتاب‌های ترکیه‌ای را هم در ایران منتشر کنیم.

او افزود: از طریق استانبول دنبال ورود به بازارهای نشر کشورهای اروپایی و یونان هستیم زیرا صنعت نشر این کشورها، ارتباط نزدیکی با ترکیه دارند.  

به گفته مدیر آژانس ادبی پل، این برای نخستین بار در ایران است که یک آژانس ادبی شعبه‌ای در کشورهای خارجی افتتاح می‌کند. جعفری‌اقدم افزود: برخی آژانس‌های ادبی معتبر خارجی هم در کشورهای دیگر شعبه دارند اما تعدادشان خیلی کم است؛ مثلا آژانس ادبی ژاپنی و کره‌ایی در چین هم شعبه دارند.

او درباره ساز و کار آژانس ادبی پل در استانبول توضیح داد: دو نفر از کارشناسان آژانس، در دفتر استانبول مستقر می‌شوند و من هم در دفتر تهران و استانبول در رفت و آمد خواهم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها