دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
کتاب‌فروشی و کافه گفتگو بازگشایی می‌شود

رضا شاه‌‌شهید، از بازگشایی کتاب‌فروشی و کافه گفتگو همزمان با پایان نخستین هفته مهر‌ماه خبر داد.

رضا شاه‌‌شهید، مدیر کتاب‌فروشی و کافه‌کتاب «گفتگو» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره بازگشایی این فروشگاه بیان کرد: کتاب‌فروشی و کافه کتاب «گفتگو» از ابتدای شهریور‌ماه با برگزاری مزایده از سوی نشر شهر، واگذار شده است. این فضای فرهنگی اولین‌بار در سال 1384 ایجاد شده بود و آئین بازگشایی آن پنج‌‌شنبه و جمعه نخستین هفته مهر‌ماه با حضور چند تن از نویسندگان و کتاب‌دوستان برگزار می‌شود.
 
 وی با اشاره به رویکرد‌های جدید در اداره کافه‌کتاب و کتاب‌فروشی گفتگو افزود: تلاش داریم با حضور نویسندگان و مترجمان مراسم رونمایی، جشن امضا و نشست‌های نقد و بررسی کتاب را در کتاب‌فروشی برگزار کنیم.

شاه‌‌شهید با بیان این‌که فضای این فروشگاه، 50متر مربع است، ادامه داد: 85 درصد فضای کافه و کتاب‌فروشی گفتگو به نمایش و عرضه کتاب اختصاص دارد و البته بخشی را نیز به عرضه اقلامی از‌ جمله گیفت و هدایا اختصاص می‌دهیم.

 وی با اشاره به تجربه فعالیت 10 ساله در حوزه کتاب و کتاب‌فروشی گفت: یکی از برنامه‌هایمان در تقویت کتاب‌فروشی و کافه‌کتاب «گفتگو» استفاده از تجربه ایجاد پاتوق کتاب «کتابدوستان» در فضای تلگرام است. حالا 200 نفر عضو این گروه هستند که از سال 1394 کتاب‌هایی که توسط اعضا خوانده می‌شود، برای مطالعه به دیگر اعضا امانت داده می‌شود.

این کتاب‌فروش افزود: تصمیم داریم کتاب‌فروشی و کافه‌کتاب گفتگو را با توجه به این تجربه به پاتوق کتاب‌دوستان تبدیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها