دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
توزیع 100 هزار ورق زینک دولتی در چاپخانه‌ها و لیتوگرافی‌ها

100 هزار ورق زینک دولتی به همت اتحادیه لیتوگرافان تهران در میان چاپخانه‌داران و لیتوگراف‌ها توزیع خواهد شد.

احمد ابوالحسنی،‌ رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به رایزنی‌های این اتحادیه برای دریافت زینک دولتی، گفت: در رایزنی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی و دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 100 هزار ورق زینک مورد نیاز واحدهای لیتوگرافی تامین شده و به‌زودی در میان آن‌ها توزیع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس قرار است که در واحد‌های لیتوگرافی کل کشور و چاپخانه‌هایی که لیتوگرافی دارند و از زینک استفاده می‌کنند، زینک داده شود.
 
ابوالحسنی با اشاره به قیمت این زینک‌ها توضیح داد: قرار است هر ورق از این زینک‌ها به قیمت 12 هزار تومان به‌ دست لیتوگرافان و چاپخانه‌داران برسد.
 
وی با بیان اینکه توزیع زینک در ماه‌های اخیر به‌خوبی انجام شده است، گفت: در یک بازه زمانی زینک قیمت بسیار بالایی پیدا کرد و تهیه آن برای لیتوگرافان بسیار سخت بود، اما در ماه‌های اخیر با توزیع زینک دولتی این مشکل برطرف شده است.

ابوالحسنی با اشاره به قیمت 27 تا 30 هزار تومانی زینک طی دو ماه گذشته در بازار گفت: پیش‌بینی می‌شود با ورود زینک به قیمت پایین‌تر به‌زودی در بازار شاهد رونق کسب و کار باشیم و ناشران و چاپخانه‌داران با استفاده از این تسهیلات بتوانند تولید محصولات خود را افزایش دهند.

به گفته وی، از اواسط تیر ماه امسال توزیع 40 هزار زینک در واحدهای لیتوگرافی و چاپخانه‌ها آغاز شد که موج افزایش قیمت‌ها را شکست و اکنون نیز با مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تامین زینک دولتی پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه داشته باشد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها