پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
دوست داشتم رمانم تبلیغی برای خواندن «کویر» شریعتی شود

مهشاد صدرعاملی می‌گوید: چون کتاب «کویر» را دوست داشتم و تحت تاثیر دکتر شریعتی بودم، دوست داشتم از این طریق به نحوی تبلیغی برای خواندن کتاب «کویر» هم برای هم‌نسلی‌های خودم بشود، تا کسی که این کتاب را می‌خواند، ترغیب شود که «کویر» را هم بخواند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گاهی پیش می‌آید که در یک کتاب و طی روایت داستان آن یک کتاب دیگر از نویسنده‌ای دیگر آورده می‌شود و به‌گونه‌ای از آن کتاب دوم حرف زده می‌شود که خواننده را ترغیب می‌کند که آن کتاب دوم را هم بخواند.
 
مهشاد صدرعاملی، نویسنده اصفهانی در اولین کتاب خود با نام «به تو نگاه می‌کنم» که از طرف انتشارات کتاب نیستان چاپ و روانه بازار کتاب شده است، چنین رویه‌ای دارد و در بخش‌هایی از داستان خود، کتاب «کویر» دکتر شریعتی را در متن قصه و در دست یکی از شخصیت‌های اصلی و کاریزماتیک داستان قرار می‌دهد و هرچند که متن کتاب را خیلی وارد نمی‌کند، اما به گونه‌ای داستان را حول آن می‌چرخاند که خواننده نسل جوان را به خواندن «کویر» شریعتی ترغیب می‌کند.
 
صدرعاملی در گفت‌وگو با ایبنا در این باره گفت: چون کتاب «کویر» را دوست داشتم و تحت تاثیر دکتر شریعتی بودم، دوست داشتم از این طریق به نحوی تبلیغی برای خواندن این کتاب برای هم‌نسلی‌های خودم شود، ولی سعی نکردم از متن «کویر» چیز زیادی بیاورم، که خواننده فکر کند همه کتاب همین است. یعنی به قدری کم گفته‌ام که خواننده تشویق به خواندن آن کتاب هم بشود.
 
وی در ادامه ضمن بیان اینکه «به تو نگاه‌ می‌کنم» اولین کار من است، درباره هدف خود از نوشتن این کتاب عنوان کرد: هدفم از نوشتن این کتاب این بود که شخصیت اصلی داستان که از نسل دهه هفتاد است، با همان دغدغه‌ها و فضایی که همه ما در آن هستیم، با دین و خدا ارتباط برقرار کند و سعی کرده‌ام طوری باشد که کلیشه نباشد و چیزی نباشد که هر روز می‌بینیم. می‌خواستم راهی را باز کنم که همین نسل بدانند چطور می‌توانند با خدا ارتباط برقرار کنند.
 

 
صدرعاملی در توضیح قصه اولین رمان خود گفت: «به تو نگاه می‌کنم» داستان دختری است که دغدغه موسیقی دارد و دوست دارد در این راه به جایی برسد، ولی هر کاری که می‌کند، با هم‌نسل‌های خودش جور نمی‌شود. بین این همه تناقض‌ها و پارادوکس‌هایی که می‌بیند، یک آدم جدید به زندگی‌اش وارد می‌شود که توسط او به راه و هدف خودش می‌رسد.
 
وی همچنین در توضیح تصویر روی جلد اثر که ترکیبی از یک صوفی در حال سماع است، عنوان کرد: طراحی جلد را انتشارات انجام داده و خود من هم تا قبل از چاپ اصلا آن را ندیده بودم. ولی احتمالا به خاطر آن شخصیت عارفانه‌ای که شخصیت اصلی پیدا می‌کند، عکس یک صوفی را روی جلد قرار داده‌اند.
 
صدرعاملی در پایان ضمن تاکید بر اینکه قطعا کار نویسندگی را ادامه خواهم داد، از نگارش کتاب جدید خود خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال نگارش رمان دوم خودم هستم. فضای آن با رمان اولم خیلی متفاوت است و اجتماعی‌تر است.
 
«به تو نگاه می‌کنم» داستانی با محوریت دختر جوانی است، که سودای معرفی هنر خود در قالب موسیقی را دارد و برای این کار به عضویت یک گروه موسیقی درمی‌آید تا آنجا به تمرین و اجرای موسیقی بپردازد، اما در دل همین همکاری است که به برخی از تعارض‌های خود با جامعه هم‌نسلان خود پی می‌برد. در ادامه اتفاقاتی می‌افتد و با فردی آشنا می‌شود که او را تبدیل به فردی جدید می‌کند.
 
لازم به ذکر است، داستان بلند «به تو نگاه می‌کنم» به قلم مهشاد صدرعاملی، از طرف نشر کتاب نیستان در 88 صفحه با شمارگان 400 نسخه و بهای 20 هزار تومان منتشر شده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    عجب طرح جلد مزخرفی
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    خدایی این نویسنده های تاپ و درجه یک رو از کحا میارین باهاشون مصاحبه میکنین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها